וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: הנשיא הורסט קוהלר הודיע על התפטרותו

הנשיא התפטר בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת שעסקו במעורבות הצבא הגרמני בסכסוכי חוץ. בעקבות ההתפטרות, הפך נשיא הפרלמנט הגרמני יינס בורנשן לנשיא הזמני של רפובליקת גרמניה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

נשיא גרמניה הורסט קוהלר הודיע היום (שני) כי הוא מתפטר באופן מיידי בשל ביקורת נרחבת שספג בעקבות דבריו כי מדינה כמו גרמניה, שנסמכת באופן משמעותי על סחר חוץ, חייבת לדעת שהפעולות הצבאיות שלה צריכות להיות בהתאם לאינטרסים גרמניים. "אני מתחרט על כך שהערותיי עלולות להוביל לאי-הבנה ביחס לשאלה קשה וחשובה עבור האומה שלנו", אמר קוהלר.

בעקבות ההתפטרות, הפך נשיא הפרלמנט הגרמני יינס בורנשן לנשיא הזמני של רפובליקת גרמניה. במערכת הפוליטית של גרמניה, נשיא הוא תואר טקסי בעיקר, והתפקיד הפוליטי הבכיר הוא זה של קנצלר.

המהומה סביב קולר החלה כשהתראיין לתחנת הרדיו Deutschlandafunk. בראיון, אמר כי לדעתו העם הגרמני הינו "בדרך להבנה כי מדינה בגודל של גרמניה, עם נטייה לכיוון סחר בינלאומי וכתוצאה מכך גם תלות בו, צריכה להבין שבמקרה חרום, פריסה צבאית הינה הכרחית על מנת להגן על האינטרסים שלנו, דרכי מסחר חופשיות למשל, ומניעת אי-שקט באזור שלם, מה שישפיע לרעה על ההזדמנויות שלנו באמצעות סחר, מקומות עבודה והכנסות". ההתבטאות הזו, שהתייחסה לנוכחות הצבא הגרמני באפגניסטן, פורשה כקריאה להגנה על האינטרסים הכלכליים של המדינה באמצעים צבאיים, ועוררה זעם רב בקרב האופוזיציה.

קולר נבחר לתפקידו ב-2004, והחל את כהונתו השניה ב-2009. לפני כן, היה ראש קרן המטבע העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully