וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי לחיצת יד רופפת? ייתכן ובעתיד תלקו בשבץ

מחקר מצא כי קיים קשר בין התנהלות איטית ולחיצת יד חלשה לבין הסיכוי לחלות בדמנציה ובשבץ. מתנגדים למחקר מיהרו להרגיע: "אין צורך לבדוק באיזו מהירות אתם חוצים את הכביש"

אם אתם אנשים המתנהלים לאיטם ומתהדרים בלחיצת יד חלשה, ייתכן ואלה סימנים שלא מבשרים טובות על עתידכם. מחקר חדש מגלה כי אנשים הנוהגים ללכת לאט נמצאים בסיכון לפתח דמנציה בשלב מאוחר יותר של חייהם, כך דיווחה רשת ה-BBC. המחקר כלל אוכלוסייה של בני 62, אשר עברו סריקות מוח, מהירויות הליכה וכוח אחיזה, וזומנו לאחר עשר שנים לבדיקות נוספות. ממצאי המחקר מראים כי 34 מהם פיתחו דמנציה, והחוקרים משוכנעים כי אלה היו האיטיים ביותר מקבוצת הנחקרים.

כמו כן, 79 מהנחקרים שהוגדרו כאיטיים לקו בשבץ במהלך עשר השנים. "הממצאים הללו מראים כי גם נוירולוג או רופא כללי יכולים להצביע בקלות על הסיכויים לדמנציה או שבץ", אמר החוקר הראשי, אך הוסיף כי יש צורך במחקרים נוספים.

מנהל המחקר של האגודה לאלצהיימר הביע את הסתייגותו מהמחקר ואמר כי "לפני שאנשים יתחילו לבדוק את עוצמת לחיצת היד שלהם או באיזו מהירות הם חוצים את הכביש, יש צורך במחקרים נוספים כדי להבין את כל הגורמים לדימנציה או שבץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully