וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בהונדורס: "שמענו בכי והיינו חסרי אונים"

יום לאחר הדליקה שקטלה לפחות 350 אסירים בכלא קומיאגואה, נשמעות העדויות המצמררות. "הגופות מתפוררות, שמים אותן בשקים בחלקים", מספרים אנשי הצלב האדום. עשרות עוד נעדרים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

קרובי משפחתם של האסירים בכלא קומיאגואה בהונדורס מתקשים היום (חמישי) לעצור את הדמעות. בית הכלא במדינה במרכז אמריקה, בו שהו יקיריהם, הפך אתמול למלכודת אש - ומאות אסירים נשרפו חיים. "הבן שלי לא יכול היה לעזוב את
תאו כי הדלתות היו סגורות", מיררה בבכי רוזה מלדונלדו. "נאמר לי שלא הרבה שרדו, ולא ראיתי את שמו בין רשימת הניצולים", הוסיפה יולנדה אויואה על בן משפחתה. "אני מקווה שקרה נס מאלוהים, והוא לא מת".

אנשי הצלב האדום נאלצו לחלץ מהמבנה למעלה מ-350 גופות, מרביתן של אסירים שלא הצליחו להימלט מהאש. מעוצמת הלהבות, מרבית הגופות לא היו ניתנות לזיהוי. "ראינו גופות במצב גרוע מאוד, חרוכות לגמרי", סיפר חוזה מנואל גומז מהצלב האדום. "אנו מניחים אותן בחלקים בתוך שקים. כשהחזקנו אותן, הן התפרקו. זה מזעזע".

בעקבות השריפה בבית כלא בעיר קומיאגואה, הונדורס, 15 בפברואר 2012. רויטרס
"כשהחזקנו אותן, הן התפרקו"/רויטרס

על פי ההערכות, בזמן הדליקה שהו בבית הכלא כ-850 אסירים - כמות גדולה בהרבה מהמותר. כוחות ההצלה פינו עשרות פצועים מהמבנה, אך עשרות עדיין מוגדרים נעדרים.

האסירים שהצליחו בכל זאת לשרוד, סיפרו על רגעי האימה. "מרגע לרגע שמענו יותר ויותר את הבכי של האנשים בשריפה, וכולם פשוט התחילו לפחד", סיפר אחד מהם. "לא ידענו מה לעשות. התחלנו לשבור את הגג, כדי שנוכל להימלט מלמעלה... רבים מחבריי מתו שם, אנחנו לא יודעים איך זה קרה".

בעקבות השריפה בבית כלא בעיר קומיאגואה, הונדורס, 15 בפברואר 2012. רויטרס
"אנחנו לא יודעים איך זה קרה"/רויטרס

נוסף על ההתמודדות עם האסון, נאלצה המשטרה המקומית להתמודד גם עם נסיונות הימלטות של האסירים ששרדו. אתמול נרשמו בעיר עימותים בין כוחות הביטחון לבין כמה מהאסירים ובני משפחותיהם.

נשיא הונדורס הכריז על יום אבל לאומי, והבטיח לעשות הכל כדי לחקור במהירות את נסיבות הדליקה, שעדיין אינן ברורות. "אנו חשים צער עמוק על התקרית", אמר הנשיא, פרופיריו לובו, "והייתי רוצה להביע את השתתפותי בצער המשפחות של בני ארצנו שאיבדו את חייהם בכלא קומיאגואה".

בעקבות השריפה בבית כלא בעיר קומיאגואה, הונדורס, 15 בפברואר 2012. רויטרס
"רבים מחבריי מתו שם"/רויטרס

מלאכת זיהוי הקורבנות בשריפה צפויה להימשך עוד זמן רב, וכך גם ההתאוששות של המדינה מאחד האסונות הקשים בתולדותיה.

בעקבות השריפה בבית כלא בעיר קומיאגואה, הונדורס, 15 בפברואר 2012. רויטרס
הוכרז יום אבל לאומי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully