וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף שבוע סוער בפתח, על הציבור להיערך בהתאם

כבר הלילה יחלו הגשמים וביום שבת הסערה תגיע לשיאה עם שלג בחרמון ובבירה. טרם ידוע אם אתר החרמון יפתח למבקרים. על הציבור להיזהר בדרכים ולהשתמש במכשירי חימום בטיחותיים

על אף מזג האוויר החמים שפקד את אזורנו בשבוע האחרון, בסוף השבוע הקרוב נגלה שהחורף כאן כדי להישאר: ירושלים צפויה להתכסות בשלג ראשון לעונה וגם בשאר חלקי הארץ צפוי סוף שבוע סוער עם טמפרטורות נמוכות במיוחד, גשמים תכופים וסופות רעמים.

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי הלילה (חמישי) ירדו גשמים בצפון הארץ ובמישור החוף, ולאורך היום הם צפויים להתפשט עד לצפון הנגב, בליווי טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה. בשישי בבוקר הגשמים צפויים להמשך בעיקר בצפון ולהתפשט בהדרגה לשאר חלקי הארץ. בשבת שלג ירד בפסגות הרי הצפון והמרכז ובירושלים שלג וגשם ירדו לסירוגין. כמו כן, קיים חשש לשיטפונות והצפות לאורך כל סוף השבוע. ביום ראשון הסערה צפויה להיחלש בהדרגה, אך הטמפרטורות תשארנה נמוכות מהרגיל לעונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החרמון בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור התחזויות הסוערות, במד"א ביקשו מהציבור לנקוט באמצעי בטיחות מיוחדים לקראת הסופה. על פי ההנחיות, יש להקפיד על ביגוד חם בכל שעות היום, להשתמש במכשירי חימום תקינים ולהפעילם אך ורק תחת השגחה. כמו כן, בחדרים בהם שוהים קשישים או תינוקות מומלץ להשתמש במכשיר אדים על מנת לשמור על לחות האוויר.

על הנהגים והולכי הרגל לגלות עירנות

בנוסף לבטיחות בבית, במד"א מבקשים מהציבור להפעיל שיקול דעת וזהירות גם בדרכים. הנהגים מתבקשים להקפיד על שמירת מרחק ונסיעה איטית מהרגיל על מנת להימנע מהחלקה. בנוסף, אין לחמם את הרכב יתר על המידה כאשר שוהים בו תינוקות, ובשום מצב אין להשאיר תינוקות או פעוטות ברכב ללא מבוגר, בין אם החימום דולק או כבוי.

גם הולכי הרגל מתבקשים לגלות ערנות מיוחדת במשך הסערה: על הציבור להימנע מהליכה ברחוב שלא לצורך, מחשש שחפצים עלולים להיעקר ממקומם כתוצאה מהרוח החזקה ולפגוע בעוברי האורח. לצד זאת ישנו חשש מהחלקה באזורים בהם הקור יגרום להצטברות קרח על המדרכות והכבישים. ממד"א נמסר כי לאור מזג האוויר, כוחותיו תוגברו בעובדים ומתנדבים נוספים, באמבולנסים המותאמים לתנאי שטח קשים ובציוד מיוחד לחורף.

לאלו מכם שלא ירצו לבלות את סוף השבוע בבית כשהגשם מתדפק על החלון ויעדיפו לצפות בסערה מקרוב, הנהלת החרמון ממליצה לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני ההגעה לאתר, שטרם ידוע אם יהיה פתוח למבקרים.

וואלה! מזג אוויר

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully