וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הפיגוע - בית משפחת פוגל עומד נטוש

יהושע בריינר

15.2.2012 / 11:01

הבית בו נרצחו אודי ורותי פוגל ושלושת ילדיהם יואב, אלעד, והדס יועמד להשכרה רק לאחר שתחלוף שנה מיום הפיגוע, זאת למרות בקשות השכנים להכניס אליו משפחה חדשה

שנה אחרי הפיגוע הקשה בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל ובית המשפחה ביישוב איתמר שבשומרון עדיין נטוש, והשכנים מתקשים לחזור לשגרה. ההחלטה להשאיר את הבית ריק התקבלה בהסכמת משפחות פוגל ובן ישי (משפחתה של אם המשפחה רותי שנרצחה אף היא - י.ב), שהחליטו כי רק לאחר יום השנה לפיגוע הקשה, שיצויין במרץ, הם יעמידו את הבית להשכרה. במהלך השנה פינו המשפחות את הריהוט מהבית שלמעט אירועים חריגים, נותר נעול, למרות רצון השכנים להשכירו למשפחה חדשה.

הבית של משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע דקירה במהלך סוף השבוע, איתמר, מרץ 2011. אורי לנץ
בית המשפחה לאחר הרצח/אורי לנץ

"בכוונה לא רצינו לעסוק בנושא הבית עד שתסתיים השנה", אמר הרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל. "הבית מסמל משהו והוא לא רק ארבע קירות. אי אפשר כל כך מהר למלא את החלל העצום שנותר בבית ויש בכך משהו סימבולי שגם הבית במצבו הנוכחי, שבעבר חיה שם משפחה תוססת ושמחה, שבבת אחת הייתה גדיעה נוראה של מציאות חייהם".

הפיגוע הקשה השפיע גם על שכניהם של בני משפחת פוגל שהגבירו את האבטחה בבתיהם. השכנים התקינו סורגים על החלונות, הצטיידו בכלבי שמירה ושיפרו את אמצעי האבטחה ביישוב. גם האזור ממנו חדרו שני הפלסטינים מהכפר עוורתא השתנה; בין היתר, נכרתו מספר עצים בשטח המיוער שסייע לפלסטינים להיכנס מבלי להתגלות וכן נפרסו גדרות תיל.

"לא קל לראות את הבית סגור וחשוך"

בעוד כשבועיים מתכוונות המשפחות, ביחד עם אנשי היישוב, לקיים מספר טקסים לזכרם של בני המשפחה. טקס כתיבת המילים האחרונות בספר תורה שנכתב לזכרה של משפחת פוגל ייערך בבית המשפחה. מאוחר יותר יתקיים בבית המדרש החדש שהולך ונבנה בישיבה שבה עבד אודי פוגל - ושייקרא על שמו, "משכן אהוד" - טקס הכנסת ספר תורה. לאחר מכן צפויים משפחות בן ישי ופוגל להתכנס בכוונה להשכיר את המבנה למשפחה אחרת שתיכנס למקום.

השבוע הגיעו לבית בני משפחתו של פוגל שניקו את המקום לקראת האירוע. חיים פוגל, אביו של אודי, סיפר כי הכניסה למקום איננה קלה, אך לדעתו דווקא טקס הכנסת ספר התורה והכניסה הצפויה של משפחה חדשה מסמלת המשכיות. "יש משהו מעודד בכך שמשפחה אחרת תשכור את הבית, תגור שם ותנחל את הארץ", אמר פוגל. הוא הסביר כי שלט הכניסה לבית המשפחה נפל בעקבות מזג האוויר ונמצא בתוך הבית, ולכן לא מוצב בחוץ. "נכון שזה לא קל לראות את הבית סגור וחשוך אבל בעזרת ה' הוא יחזור להיות מואר עם משפחה חדשה". פוגל מספר כי בשנה האחרונה הוא המשיך להיפגש עם תלמידיו של בנו בישיבה באיתמר ואף קיים עמם שני מפגשים מרגשים בבית המשפחה.

עוד באותו נושא:
גם במודעות אזכרה - תמונת הנרצחת מאיתמר טושטשה
רוצח משפחת פוגל באיתמר נידון לחמישה מאסרי עולם
נמנע פיגוע בבית הדין שאליו הובא רוצח משפחת פוגל

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully