וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון לגאידמק: יוסר האישום בהלבנת הון

הסדר טיעון לארקדי גאידמק: איש העסקים יודה באישום מופחת של קבלת דבר בתחבולה, והפרקליטות תסיר את האישום של הלבנות הון וקבלת דבר במרמה. ההסדר יובא מחר בפני שופט

איש העסקים ארקדי גאידמק הגיע היום (שלישי) להסדר טיעון עם הפרקליטות בקשר לכתב האישום נגדו על הלבנת הון. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, יובא מחר ההסדר לאישור השופט צבי גורפניקל, שבפניו מתנהל זה חודשים הדיון במשפט בנושא.

על פי ההסדר, גאידמק, המיוצג על ידי עו"ד דוד ליבאי ושותפו נחום גלמור, המיוצג על ידי עו"ד נבות תל צור, יודו באישום מופחת של קבלת דבר בתחבולה, והפרקליטות תסכים להסיר את האישום של הלבנות הון וקבלת דבר במרמה. כל הצדדים הסכימו לשלם קנס של כמה מיליוני שקלים ולעונש של מאסר על תנאי. גם שני מנהלים בכירים בבנק הפועלים, שלמה רכט וחיים שמיר, עומדים לדין יחד עם גאידמק וגלמור לדין ויהיו שותפים להסדר הטיעון.

נטען כי המפעל מכר כימיקלים לאירן

תחילת הפרשה אירעה לפני כעשור, אז רכש גאידמק את מפעל הפוספטים "טרמופוסט" בהולנד, בסכום של 100 מיליון דולרים, כשחלקו יצא מחשבון מקודד שלו, בחברת נאמנות של בנק הפועלים בניהולם של רכט ושמיר.

על פי החשד, גאידמק, שהיה מבוקש אז בידי שלטונות צרפת באשמת סחר בלתי חוקי בנשק והעלמות מס, חשש כי בעלי המפעל ההולנדי יסרבו למכור לו את המפעל. אז נכנס לתמונה נחום גלמור, מומחה לכימיקלים שעבד עבור גאידמק במפעל בקזחסטן, שהציג עצמו בפני ההולנדים כרוכש של המפעל.

עם היוודעות משטרת ישראל לפרשה, היא החלה לנהל חקירה מקיפה בנושא, כולל האזנות סתר לגאידמק וחיקורי דין עם משטרת הולנד. הנושא אף הועלה בפרלמנט ההולנדי, שם נטען שהמפעל מכר כימיקלים לאירן. טרם ברור טיב השותפות בין גאידמק לגלמור ולמי אכן שייך המפעל, שלפי ההערכות הוא שווה היום כמה מאות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully