וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבית הדין: חברי ועד הרכבת הוצאו מהדיון

14.2.2012 / 18:09

הדיון בין ועד עובדי הרכבת וההנהלה בבית הדין לעבודה הופסק בשל צעקות מספר פעמים. היו"ר אדרעי: "שנציג ההנהלה לא ידבר שטויות". הרכבת צפויה לחזור לפעילות כבר הערב

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד)

הדיון בבית הדין לעבודה בין ועד עובדי הרכבת לבין הנהלת הרכבת נקטע מספר פעמים לאחר שיו"ר הוועד, גילה אדרעי, התפרצה מספר פעמים והפריעה למהלך הדיון. "אתם שקרנים", הטיחה אדרעי בנציגי ההנהלה, מה שהוביל את השופטת להוציא אותה מהאולם יחד עם שאר חברי הוועד, שהשתעלו והרעישו ובכך הפריעו למהלכו התקין של הדיון. בנוסף, גידפו חברי הוועד את חברי ההנהלה ועורכי דינם. בהמשך הוחזרו לדיון אך הוצאו ממנו שוב בשל הפרעות נוספות.

נציגים מטעם עובדי הרכבת בבית הדין לעבודה, בתמונה: גילה אדרעי, פברואר 2012. דרור עינב
מפריעים למהלך התקין של המשפט. אדרעי וחברי הוועד, היום/דרור עינב

הדיון בבית הדין לעבודה נקבע בעקבות השבתת תנועה הרכבות היום (שלישי) על ידי ועד העובדים, למרות צו המניעה שהוציא בית הדין. העילה הרשמית להשבתת הרכבת, לדברי ועד העובדים, היא הכנסתם לשימוש של ארבעה קטרים חדשים. בוועד אומרים כי הנהגים לא עברו הכשרה מתאימה לנהיגה בקטרים החדשים, וכי הפעלתם כרוכה בסיכון ממשי. העובדים אומרים גם כי הכשרת הנהגים מבוצעת בצורה לקויה.

חברי הוועד לא הגיעו לדיון שנקבע לשעות הבוקר, והתייצבו רק כמה שעות מאוחר יותר . יו"ר הוועד, גילה אדרעי, הסבירה כי "אני גרה בחיפה. אין לי כנפיים, גם אם אני אחראית על הרכבת לוקח לי זמן להגיע". היא המשיכה ואמרה כי היא "מאוד מצטערת שבסוף הש.ג אשם. אנחנו עושים הכל לפי החוק, מבקשים קצת סבלנות כמו שהיה כששבתנו ארבעה ימים עבור האוכלוסייה היותר חלשה. תהיו סבלניים גם כלפינו". עוד לא ברור אם השופטת תטיל קנסות על חברי הוועד בגלל ההתנהלות.

"תחושה מאוד קשה"

אדרעי הוסיפה ואמרה לערוץ 10 כי "אנו יכולים להודיע מראש ולהשבית את הרכבת וכך עשינו. לא הפתענו את הציבור ולא ביזינו את החלטת השופטת. גם בנושא הקטרים - החזרנו אותם והמנכ"ל הנחה לא להוציא רכבות.

במהלך הדיון טענה אדרעי כי עובדי החברה נהגו כחוק ועל פי סיכום עם ההסתדרות ומשרד התחבורה והודיעו על השביתה 48 שעות מראש. חבר הוועד, שלמה אוליאל, אמר כי מנכ"ל הרכבת בועז צפריר הוא זה שהורה לרכבות לא לנסוע כדי "שיוכלו לנפח את הדברים".

בועז צפריר, מצידו, אמר כי "התחושה מאוד קשה, הגענו למצב שבו הנוסעים נפגעו וגם ציבור העובדים נפגע. יש עובדים רבים שמנסים לחזור לעבוד, אבל אנשי הוועד מונעים זאת בכוח פיזי ובאלימות. יש כאן הפרה של כללי המשחק", אמר מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר.

עוד בנושא:
ההסתדרות הודיעה על חידוש הרכבות - ההנהלה מכחישה
צווי הבאה הוצאו לראשי ועד עובדי הרכבת
בית המשפט הורה לחדש תנועת הרכבות; הוועד: "לא נפר צווים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully