וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2,000 יפוטרו בעקבות ביטול פרויקט המרכבה"

פנחס וולף

13.2.2012 / 13:10

לדברי נציג התאחדות התעשיינים בוועדת החוץ והביטחון, העובדים יפוטרו כבר בחודשיים הקרובים. סגן הרמטכ"ל הביע את מצוקת צה"ל מהקיצוץ ואמר כי "אין לנו תכנית עבודה ל-2012"

הפסקת פרויקט טנק המרכבה תביא לפיטורים של כ-2,000 עובדים – כך אמר הבוקר נציג התאחדות התעשיינים בדיון ועדת החוץ והביטחון, רון טוטנהוור. בדיון בנושא רכישת מערכות ביטחוניות, על רקע הקיצוצים בתקציב הביטחון, הדגיש נציג ההתאחדות כי כבר פוטרו כמה מאות עובדים כתוצאה מהודעת משרד הביטחון על הפסקת הזמנות לפני כחמישה חודשים. "המפעלים חיכו חמישה חודשים לקבלת הזמנה. כשאין הזמנות אי אפשר לשלם משכורות וחייבים לפטר", אמר וציין כי "סגירת הפרויקט תעלה למשק הרבה יותר בביטוח לאומי ואבטלה מאשר המשכת הפרויקט".

לדברי טוטנהוור בפרויקט, ש-70% מהייצור שלו נעשה בישראל, מועסקים כעשרת אלפים עובדים בסך הכל, ובמהלך החודשיים הקרובים יפוטרו 2,000 עובדים, אך הנזק המצטבר יהיה של סך כל עשרת אלפים העובדים.

טנק מרכבה. PETER DEJONG, AP
ההזמנות הופסקו כבר לפני חמישה חודשים. עשרת אלפים עובדים עומדים בסכנה. טנק מרכבה/AP, PETER DEJONG

יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר כי "השליפה מהמותן" והפסקת הפרויקט היא "בלתי אחראית וגורמת לנזק גדול מאוד למדינת ישראל". מופז אמר לנציגי מערכת הביטחון כי הוועדה תפנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לאשר את התקציב על מנת שהפרויקט ימשיך.

"צה"ל מתנהל מעכשיו לעכשיו"

"לצה"ל אין תכנית עבודה ל-2012", אמר סגן הרמטכ"ל יאיר נווה, "צה"ל מתנהל מעכשיו לעכשיו". נווה סיפר על המצב הקשה בו נמצאים בצה"ל בכל הקשור לתקציב. "כל שבוע אני יושב עם אנשיי לראות כמה כסף יש בקופה לראות איזה גדוד יכול לצאת לאימונים", אמר והוסיף כי "לנו בצה"ל יש היום 8,000 אנשי קבע מתחת לשכר המינימום. זה שאני רב עם האוצר על השלמת השכר זה לא פחות חשוב משכר עובדי הקבלן. אנחנו במשבר, ליבנו עם התעשיינים".

"נוצר מצב בלתי נסבל", אמר סגן הרמטכ"ל, "מחודש אפריל אנחנו לא מתאמנים ואנחנו מקרקעים חלק מהמטוסים. זאת המציאות הנוכחית. עוד שבועיים יהיה דיון נוסף בממשלה, מקווה שההחלטה תהיה שונה", אמר.

הקיצוצים הצפויים לא יבואו לידי ביטוי בפרויקט המרכבה בלבד. על פי גורמים בצה"ל, ללא תוספת משמעותית לתקציב הביטחון, יהיה בלתי נמנע לקצץ בטיסות האימונים, באימוני היבשה וברכישת סוללות נוספות של מערכת ההגנה "כיפת ברזל". לרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הוצגו כמה אפשרויות לקיצוץ מיידי והוא אישר את חלקן, למעט קיצוץ ברווחת החייל הסדיר.

על פי הנתונים שהוצגו בדיון, בעקבות הקיצוץ לא יסופקו 2 סוללות "כיפת ברזל" שנותר עוד לספק, פרויקט "שרביט קסמים" נעצר. כמו כן נעצר פיתוח "חץ 3", אך לא מן הנמנע שפיתוח הטיל יופסק לחלוטין.

במסגרת ההתמודדות עם הקיצוצים, החליט הרמטכ"ל גנץ לבטל שורת תרגילים, בהם תרגיל אוגדתי, חמישה תרגילים חטיבתיים, 35 תרגילים גדודיים ושמונה תרגילי מפקדי גדודים. בנוסף, הוא אישר גם להדמים נתח משמעותי מכלי הטיס של חיל האוויר, לדחות טיפולי מנוע לשנת 2013 ולהקפיא נתח נרחב מהטיסות שיועדו לכל טייס. "אם בשנת 2011 היינו כשירים ברמה גבוהה, הרי שהרמה הזו תרד במידה ניכרת", אומר קצין בכיר בצה"ל. "הממשלה צריכה להחליט בשבועות הקרובים איזה גודל של צבא היא רוצה ואיזה סוג של ביטחון נדרש", אמר.

מנגד, באוצר תקפו הבוקר את טענות מערכת הביטחון. "הצבא מקבל הרבה יותר כסף מאשר בעבר, וצריך להחליט מה לעשות עם זה - לקנות טנקים, או מטוסים, או טילים. זהו התקציב הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל, ושהצבא לא יאיים עלינו בביטול פרויקטים כאלה ואחרים", אמר יו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר, ד"ר אבי שמחון, בריאיון לגלי צה"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully