וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הסרטון: נעצרו 3 חשודים בהשחתה בכפר פלסטיני

יהושע בריינר

10.2.2012 / 12:30

שלושת הצעירים, צעירות בנות 19 וחייל בן 20, חשודים בריסוס כתובות נאצה והשחתת חנות בכפר לובן א-שרקייה. סרטון שצולם על ידי מצלמת ביטחון תיעד את אחת הצעירות בשעת מעשה

אסור להשתמש

(צילום: באדיבות ארגון "בצלם", עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

שלושה צעירים נעצרו הלילה (שישי) על ידי משטרת מחוז ש"י בחשד שהם האחראים לכתובות הנאצה והשחתת הרכוש בכפר הפלסטיני לובן א-שרקייה צפונית לרמאללה בראשית השבוע. החשודים, שתי צעירות בנות 19 וחייל בן 20 המתגוררים באיתמר, כפר תפוח וירושלים, חשודים שריססו בכפר כתובות נאצה גזעניות, בהן הכתובת "מוחמד חזיר", וכן השחיתו ציוד בחנות לחומרי בנייה. השלושה נעצרו בזכות תיעוד מפליל שהתקבל במצלמות האבטחה שהתקינו בכפר. בית משפט השלום הירושלים האריך את מעצר שתי הצעירות בחמישה ימים ואת מעצרו של החשוד השלישי עד יום שני. על פי החשד הגיע החייל לכפר עם נשקו האישי ואף איים על תושבי הכפר באמצעותו.

במהלך הלילה שבין שני לשלישי, סמוך לשעה 01:30, הבחינו תושבי הכפר במכונית סקודה לבנה בעלת לוחית זיהוי צהובה שהסתובבה באיזור, אשר נמלטה לאחר שזוהתה על ידי התושבים. בשלישי בבוקר נמצאו במקום כתובות נאצה שרוססו על לוחות שיש שהיו מונחים סמוך לבית מלאכה בכניסה לכפר וכן על מכונית שחנתה בצד הדרך.

"חשש שהתקפות נגד רכוש יתדרדרו לפגיעה בנפש"

סרטון שצולם במצלמת אבטחה שהותקנה על ידי הפלסטינים תושבי המקום מתעד את אחת הנערות יוצאת מהמכונית הלבנה ומשחיתה רכוש בכניסה לחנות לחומרי בנייה בכפר. בסרטון, שפורסם שלשום בוואלה! חדשות באדיבות ארגון בצלם, נראית המכונית כשהיא עוצרת ליד החנות, וממנה יוצאת צעירה האוחזת בידה בכלי חיתוך וניגשת אל שקי המלט שנמצאים מחוץ למבנה. כעבור מספר שניות הצעירה חוזרת למכונית ונמלטת מהמקום. במשטרה אומרים שהסרטון הגיע לידיהם כבר ביום האירוע, וזאת במסגרת מאמצי החקירה של היחידה המרכזית של מחוז ש"י, שנטלו את תיעוד המקרה ממצלמות האבטחה של בעל העסק. בעקבות הסרטון המפליל, החשודים נעצרו על ידי המשטרה והיום הוארך מעצרם.

"אזלת היד של המשטרה באיתור והבאה לדין של מתנחלים הפוגעים בפלסטינים וברכושם יוצרת מצב נפיץ המסכן את התושבים הפלסטיניים, כמו גם את מבצעי ההתקפות עצמם", מזהירים בארגון בצלם, "תקריות שבהן הפלסטינים מניסים מתנחלים שנכנסים לכפרים באמצע הלילה מעוררות חשש שהתקפות נגד רכוש יתדרדרו לפגיעה בנפש".

עוד על טרור יהודי בשטחים:
כתובות "תג מחיר" רוססו בבית ספר ובמנזר בירושלים
חייל גולני נעצר בחשד לפריצה האלימה לחטמ"ר אפרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully