וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל גולני נעצר בחשד לפריצה האלימה לחטמ"ר אפרים

11.1.2012 / 14:43

אחרי שבבוקר נודע שהוארך מעצרו של צנחן בחשד שמסר ידיעות סודיות למתנחלים, מקרה נוסף נחשף: חייל גולני חשוד שהשתתף באירוע האלים בחודש שעבר, בו נפצעו שני קצינים בכירים

צה"ל ממשיך לאתר מבין שורותיו חיילים החשודים בעבירות נגד ביטחון המדינה: אחרי שבבוקר נודע כי לוחם בחטיבת הצנחנים שוהה במעצר לאחר שנחשד שמסר ידיעות סודיות למתנחלים, בצהריים (רביעי) נעצר חייל נוסף בחשד לעבירות חמורות אחרות.

העצור, חייל בחטיבת גולני, נעצר בבסיס מחנה שרגא ליד קיבוץ לוחמי הגטאות. אנשי המשטרה הצבאית החוקרת לקחו אותו לחקירה. הוא חשוד שהיה מעורב בהתפרעות האלימה במסגרת הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר, בה נפצעו מפקד החטיבה וסגנו. גורם צבאי מסר כי נבדקת אפשרות שחיילים נוספים היו מעורבים באירוע.

הפגנה בבסיס צהל חטמ"ר אפרים, דצמבר 2011. שלומי גבאי
נבדקת אפשרות שחיילים נוספים היו מעורבים בפריצה/שלומי גבאי

לוחם הצנחנים נעצר בחשד שהעביר מידע על תנועות צה"ל ועל היערכות כוחות הביטחון לקראת פינוי מאחזים. את המידע הוא העביר ל"חמ"ל המאחזים" בדירה בירושלים, המוזכר בכתב האישום שהוגש נגד חמשת פעילי הימין שעמדו מאחורי הפריצה לבסיס חטיבת אפרים. כבר בכתב האישום שהוגש בתחילת השבוע נגד עקיבא הכהן, אלעד מאיר, אפרים חייקין, מאיר אטינגר ודוד אליהו, נחשף כי חלק מהדיווחים שהגיעו לפעילי הימין התבסס על מידע שנמסר על ידי חיילים בשירות פעיל, לעתים מתוך בסיסי צבא.

"החייל עסק בפעילות מבצעית בלבד"

הצנחן שנעצר משרת בגדוד 890 בחטיבת הצנחנים, ומתגורר באחת ההתנחלויות בשומרון. בצה"ל מייחסים לו עבירות חמורות של חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה, ומסירת ידיעות סודיות, עבירות שהעונש עליהן מגיע עד עשר שנות מאסר. החייל, שבתחילה הכחיש קשר למאשים, אינו משתף פעולה עם חוקריו. אתמול האריך בית הדין הצבאי ביפו את מעצרו ביומיים.

פרקליטו, עו"ד אהרון רוזה מעמותת חננו, אמר כי "עד כה לא הטיחו כל ראיה הקושרת את החייל להעברת מידע כלשהו ל'חמ"ל המאחזים'. אני מקווה שבהמשך יוכח שהחייל עוסק בפעילות מבצעית בלבד ולא בדברים אחרים". הוא ביקש להבהיר כי "בעבר שירת החייל עם יחידתו באזורים שונים ביהודה ושומרון, גם באזור חברון".

בהכנת הכתבה השתתף יהושע בריינר.

חשד: לוחם בצנחנים העביר מידע ל"חמ"ל המאחזים"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully