וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: לוחם בצנחנים העביר מידע ל"חמ"ל המאחזים"

יהושע בריינר

11.1.2012 / 12:23

בית הדין הצבאי ביפו האריך את מעצרו של חייל בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, בחשד שמסר מידע ל"חמ"ל המאחזים", המוזכר בכתב האישום נגד פעילי הימין שארגנו פריצה לבסיס אפרים

היחידה המרכזית של המשטרה הצבאית החוקרת עצרה בתחילת השבוע לוחם בחטיבת הצנחנים החשוד שהעביר מידע על תנועות צה"ל ועל היערכות כוחות הביטחון לפינוי מאחזים ל"חמ"ל המאחזים", המוזכר בכתב האישום נגד חמשת פעילי הימין, שעמדו מאחורי הפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר.

בכתב האישום שהוגש בתחילת השבוע נגד עקיבא הכהן, אלעד מאיר, אפרים חייקין, מאיר אטינגר ודוד אליהו, נחשף בין היתר כי חלק מהדיווחים שהגיעו לפעילי הימין, התבסס על מידע שנמסר על ידי חיילים בשירות פעיל, לעתים מתוך בסיסי צבא.

החייל שנעצר הינו לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ומתגורר באחד היישובים בשומרון. בצה"ל מייחסים לו עבירות חמורות של חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה וכן מסירת ידיעות סודיות. ענישה בעבירות אלה עשויה להגיע עד 10 שנות מאסר. החייל שומר בחקירתו על זכות השתיקה ומכחיש כל קשר למסירת מידע סודי. אתמול האריך בית הדין הצבאי ביפו את מעצרו של הלוחם ביומיים.

פרקליטו, עו"ד אהרון רוזה מעמותת "חננו", ציין כי "עד כה לא הטיחו כל ראיה הקושרת את החייל להעברת מידע כלשהו ל'חמ"ל המאחזים' ואני מקווה שבהמשך יוכח שהחייל עוסק בפעילות מבצעית בלבד ולא בדברים אחרים. בעבר שירת החייל עם יחידתו באזורים שונים ביהודה ושומרון ובהם גם באזור חברון".

גורמים בימין אמרו בתגובה למעצרו של הלוחם כי "במקום להודות בטעויות שלהם, ממשיכים חוקרי מצ"ח כמו גם חוקרי המשטרה לעצור חשודים למרות שבית משפט אמר את דברו אתמול וקבע מפורשות כי מדובר בהתארגנות לשם מחאה לשירה וריקודים. הבלון של המשטרה התפוצץ והיינו מצפים להתנצלות ולא למעצרים חדשים". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חקירת מצ"ח בנושא עודנה מתנהלת. בשלב זה, מעצרו של החשוד הוארך עד ליום חמישי הקרוב על ידי בית הדין הצבאי".

עוד בנושא:

הפריצה לבסיס אפרים: 5 כתבי אישום; אין עבירת ריגול
האישום חושף: קצינים בין מקורות המודיעין לטרור היהודי
"ח"כ אלקין דיווח לפעילי ימין על פינוי מאחזים"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully