וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ח"כ אלקין דיווח לפעילי ימין על פינוי מאחזים"

יהושע בריינר ופנחס וולף

8.1.2012 / 15:16

על פי חומרי החקירה שבעקבותיהם הוגשו כתבי אישום נגד 5 פעילי ימין בגין מעורבות בסיכול פינוי מאחזים, אלקין מסר להם: "רמת גלעד לא תיהרס". גורמים בסביבתו: "מדובר בפרסום מופרך"

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), היה בין מקורות המידע שהעבירו לפעילי ימין דיווחים על כוונות לפינוי מאחזים, כך עולה מחומרי החקירה שבעקבותיהם הוגשו היום (ראשון) כתבי אישום נגד חמישה פעילים. לטענת הפרקליטות החמישה היו מעורבים בסיכול פינוי מאחזים ולפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים. בין היתר עולה מכתב האישום כי ב-11 בדצמבר, כאשר התקבלו התראות לפינוי המאחזים רמת גלעד ומצפה יצהר, התקבלה הודעה מאלקין לפיה "רמת גלעד לא תיהרס". הדיווח של אלקין נכתב בטבלת אקסל של מה שמוגדר "חמ"ל המאחזים", שנמצאה על ידי המשטרה במחשב של אחד מפעילי הימין.

גורמים בסביבתו של ח"כ אלקין הגיבו לדברים ואמרו כי "מדובר בפרסום מופרך משום שאלקין רק ביקש להפריך את השמועה שהסתובבה באותו לילה ולפיה עומדים להפר את ההסכם עם המתנחלים ברמת גלעד". משום כך, הוסיפו הגורמים, "הוא שלח תשובה למנהיגי ההתיישבות שפנו אליו, שלא מדובר בהפרת הסכם", וציינו כי "הדבר נעשה במטרה להרגיע את השטח". ולעומת זאת, בימין אמרו בתגובה כי הדבר מעיד על כך שמדובר היה בקבוצה שפעלה באופן לגיטימי נגד פינוי מאחזים בה לקחו חלק גם אישי ציבור.

ביום ה-11 בדצמבר אכן דווח כי מסתמנת פשרה שתמנע את פינוי רמת גלעד. על פי הדיווח מאותו היום בו נטען בכתב האישום בו התקבלה ההודעה מאלקין, לפי הפשרה המסתמנת, הקרוואנים יוזזו מהשטח השנוי במחלוקת לעבר השטח הסמוך, שנרכש כדין. במקביל, יפעל משרד הביטחון לכלול את שאר החלקות בתב"ע (תכנית בניין עיר) של קרני שומרון. אך יחד עם זאת, משרד הביטחון הכחיש אז כי מתקיימים מגעים לפשרה.

"רק ביקש להרגיע את השטח"

כתבי האישום נגד חמשת הפעילים - עקיבא הכהן, אלעד מאיר, אפרים חייקין, מאיר אטינגר ודוד אליהו - הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות של קשירת קשר, העברת ידיעות בעלות ערך צבאי, התפרעות וכניסה למקום צבאי. בניגוד לחשדות נגדם, הפרקליטות לא מייחסת לחמישה עבירות של ריגול. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בין היתר נטען בכתב האישום, כי בשלב מסוים החליטו החמישה להפעיל "חמ"ל מאחזים", ולכן הפיצו מספר טלפון אליו ניתן להתקשר ולדווח על תנועת כוחות הצבא והמשטרה, וכן על כל מידע הקשור לפינוי מאחזים. לטענת הפרקליטות, הם קיבלו דיווחים מאנשים שונים, שחלקם שימשו "תצפיתנים", "עוקבים" ו"סיירים". חלק מהדיווחים התבסס על מידע שנמסר על ידי חיילים בשירות פעיל, לעיתים מתוך בסיסי צבא.

הדיווחים, כך נטען, כללו, בין היתר, מידע על פריסת כוחות צבא, החלפת סדרי כוחות בתעסוקה מבצעית, התנהלות מבצעית של הכוחות בשטח וכן מספרי יחידות וגדודים הפרוסים במרחב. כמו כן, כללו הדיווחים מידע על פינוי צפוי של מאחזים. בנוסף, הם החזיקו בדירה בירושלים, בה התגוררו חייקין, אטינגר ואליהו לאחר שהוצאו נגדם צווי הרחקה, 11 עזרים מודיעיניים, בהם תצלומי אוויר סודיים הכוללים קודים ומיפוי גיאוגרפי של אזורים שונים במרחב אוגדת איו"ש, כולל מאחזים המיועדים לפינוי ומיקומם של בסיסי צבא.

עוד באותו נושא:
הפריצה לבסיס אפרים: 5 כתבי אישום; אין עבירת ריגול
פעילי ימין "תקפו" בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully