וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הקל עונש רוכש אקדח הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי

גלעד גרוסמן

8.2.2012 / 11:49

נאשף סדיר בן ה-23 מקלנסואה, שהורשע ברכישת האקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל, ירצה 32 חודשי מאסר ולא 40. כמו כן קבעו שופטי העליון כי לא היה מקום להרשיעו בעבירת סחר

בית המשפט העליון הקל הבוקר (רביעי) בעונשו של נאשף סדיר, שנידון ל-40 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירה של סחר בנשק על שרכש את האקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, וכן רובה מסוג M-16 שנגנב מחייל במחנה הקריה בתל אביב. השופטים הקלו וגזרו על סדיר 32 חודשי מאסר, לאחר שקבעו כי לא היה מקום להרשיע אותו בסחר בנשק, אלא בעבירה פחותה של רכישת נשק.

סדיר, בן 23 מקלנסואה, הורשע בכך שהעביר 4,000 שקלים ללואיס מסקוטה, מי שגנב את האקדח, אולם אחר כך דרש את כספו בחזרה מכיוון שלטענתו האקדח לא מסוגל לירות. העובדה שהנשק לא פעיל גם הובילה לזיכויו מעבירות של סחר נשק בסעיף זה, והוא הורשע רק בעבירה של רכישת אביזר לנשק. בנוסף, הוא הורשע בסחר בנשק לאחר שרכש רובה מסוג M-16 שנגנב מחייל בלשכה על ידי מסקוטה, עליו שילם סדיר 6,000 שקלים נוספים.

בערעור טען סדיר כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר קבע כי עדותו של ראכז שלאבייה, נאשם נוסף בפרשה, היא עדות שותף ולא עדות של עד מדינה, שלה יש צורך בחיזוקים רבים יותר. בנוסף, נטען כי לא היה מקום להרשיעו בעבירת סחר, אלא לכל היותר בעבירה של רכישת נשק, שהעונש עליה נמוך בהרבה.

השופטים דחו את הטענה כי לא ניתן היה להרשיע את סדיר על סמך עדותו של שלאבייה, אולם קיבלו את הטענה כי לא התכוון לסחור בנשק. "הוכח כי המערער רכש את הרובה. לא הוכח, ואף לא נטען, כי המערער מכר או העביר את הנשק לאחר", כתב השופט סלים ג'ובראן בפסק הדין. "אין לראות במעשי המערער, שרכש רובה אחד, כנתפסים בעבירת הסחר בנשק, והעבירה הרלבנטית לעניינו היא עבירת רכישת הנשק". בעקבות זאת החליטו השופטים להקל בעונש.

עוד באותו נושא:
יותר מ-3 שנות מאסר לרוכש אקדח הרמטכ”ל
עשר שנות מאסר לחייל שגנב אקדח מלשכת הרמטכ"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully