וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-3 שנות מאסר לרוכש אקדח הרמטכ”ל

5.1.2011 / 10:10

ביהמ"ש גזר 40 חודשי מאסר על תושב קלנסואה שהורשע ברכישת האקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל. כמו כן רכש רובה מסוג M-16 שנגנב מחייל בקרייה. "רכישת הנשק עלולה הייתה להוביל למרחץ דמים"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 40 חודשי מאסר בפועל על נאשף סדיר, בן 22 מקלנסואה, שהורשע בשורה של עבירות סחר בנשק. זאת לאחר שרכש את האקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל גבי אשכנזי וכן רובה מסוג M-16 שנגנב מחייל בקרייה.

סדיר שילם 4,000 שקלים בעד אקדח הרמטכ"ל, אולם אחר כך דרש את כספו בחזרה מכיוון שהאקדח לא מסוגל לירות. העובדה שהנשק לא פעיל גם הובילה לזיכויו מעבירות של סחר נשק בסעיף זה, והוא הורשע רק בעבירה של רכישת אביזר לנשק. בנוסף, הוא הורשע בסחר בנשק לאחר שרכש רובה מסוג M-16 שנגנב מחייל בלשכה על ידי לואיס מסקוטה. על הרובה שילם סדיר 6,000 שקלים נוספים.

לטענתו, הסיבה שרכש את הנשק הייתה בשל העובדה שקרוב משפחתו הותקף קודם לכן. "הנאשם הורשע ברכישת כלי נשק שכח ההרס שלו הוא רב, תת מקלע אוטומטי מסוג M-16 באמצעותו ניתן לירות ירי בודד או ירי אוטומטי של עשרות כדורים בדקה. פגיעתו של נשק כזה רבה ומסוכנת. לפיכך יש להחמיר בעבירות נשק, בעיקר לצורך ההגנה על שלום הציבור", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין.

"הנאשם כאמור הוא צעיר לימים, אין לו עבר פלילי, משפחתו נורמטיבית, אולם יש לזכור כי הרקע לרכישת הנשק היה אירוע פלילי קודם שבוצע כנגד משפחת הנאשם באמצעות נשק או מטען חבלה, ועל כן סביר להניח שהייתה כוונה להשתמש בנשק זה, במקרים עתידיים של התנכלות למשפחה, דבר שהיה מוביל למרחץ דמים", הוסיף השופט.

בית הדין הצבאי ביפו גזר בחודש שעבר עשר שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על לואיס מסקוטה שהורשע בגניבת נשק ותקיפת חייל. כמו כן הורשע מסקוטה בגניבת כרטיס אשראי מלשכת הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי. מסקוטה לא הואשם בעבירה של גניבת אקדח מלשכתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, אלא בניסיון של גניבת נשק בלבד, שכן הפרקליטות התקשתה להוכיח כי מדובר בנשק אמיתי, מאחר שמדובר באקדח מיושן שניתן לאשכנזי במתנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully