וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מה דיברו ליברמן וקלינטון? מזג האוויר

טל שלו

8.2.2012 / 2:37

שר החוץ הישראלי ומזכירת המדינה האמריקנית נפגשו בוושינגטון, לראשונה מזה כשנה וחצי, על רקע היחסים המתוחים בין השניים. האם הם הצליחו לדון בנושאים מדיניים?

שנה וחצי הם לא נפגשו, אבל לפחות הם דיברו על מזג האוויר: שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש אתמול (שלישי) עם מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון בוושינגטון, לפגישה ישירה ראשונה מזה יותר משנה, כשברקע מתיחות מתוקשרת בין השניים. בהודעה רשמית מלשכת השר הודגש כי הפגישה עסקה בנושאים העומדים על הפרק במזרח התיכון, וכי ליברמן הודה לקלינטון על הצעדים שנקט הממשל האמריקאי בשבועות האחרונים בענין הסנקציות על אירן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לכם שלג?". ליברמן וקלינטון בפגישה בוושינגטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולם בצילומים המשותפים לפני הפגישה, אירוע אליו הורשו להצטרף רק צלמים מעטים וללא שאלות עיתונאים, שוחחו קלינטון וליברמן לא על אירן או אי היציבות במזרח התיכון, אלא דווקא על מזג האוויר. "יש לכם שלג?", שאלה קלינטון את ליברמן, והשר השיב לה כי "יש לנו רק בהר החרמון ולפעמים בירושלים". לנו בארצות הברית, השיבה קלינטון, היה חורף נעים במיוחד בינתיים, ו"אני עוצרת את נשימתי ב-30 הימים הקרובים כדי שהסערות לא יגיעו כעת".

הפגישה עם קלינטון עמדה במוקד תשומת הלב התקשורתית בביקורו של שר החוץ בוושינגטון, שכן מאז ספטמבר 2010, אז נפגשו בירושלים, הקשר בין קלינטון לליברמן היה טלפוני בלבד. חילוקי הדעות הבולטים בין שני הדיפלומטים הבכירים נסובים על מגוון רחב של נושאים לרבות הסכסוך הישראלי פלסטיני, היחסים עם טורקיה, התבטאויות שונות של קלינטון על מצב הדמוקרטיה בישראל ולגיטימיות הבחירות האחרונות ברוסיה.

בשבועות האחרונים עלתה סוגיית היחסים הין השניים בפניות של כתבים בתדרוכי משרד החוץ האמריקאי, ובעקבותיהם פירסם המשרד תשובה בה נמנו פגישות העבר בין השניים, וכן צוין כי שר החוץ הישראלי מקיים קשר שוטף עם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ואף נפגש עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס. לפי דיווח ב"הארץ" בשבוע שעבר, קלינטון היתה אמורה להיות מחוץ לוושינגטון במהלך ביקורו של ליברמן בעיר, אך בשבוע שעבר הודיעה לשכתה למשרד החוץ הישראלי כי היא מעונינת לפגוש את שר החוץ.

בהמשך השבוע יבקר בניו יורק

בהודעות הרשמיות שהפיצו שני הצדדים אתמול הודגש תוכן וענייניות הפגישה שנערכה. "הצעדים שננקטו בשבועות האחרונים מעבירים מסר חשוב לאזור כולו", אמר ליברמן לקלינטון, עמה דן גם במתרחש בסוריה ובהתפתחויות האחרונות במצרים ובלבנון ויחסי ישראל והפלסטינים. בהודעת משרד החוץ האמריקאי נמסר כי ליברמן הדגיש את מחויבותה של ישראל לפתרון שתי מדינות לשני עמים, ואילו קלינטון הדגישה את מחויבותה האיתנה של ארצות הברית, "לא רק לביטחונה של ישראל, אלא גם לדמוקרטיה הישראלית".

בדצמבר בשנה שעברה עוררה קלינטון ביקורת קשה כאשר בפורום סגור של פורום סבן הביעה דאגה מהמתרחש בדמוקרטיה הישראלית, על רקע יוזמות חקיקה ישראליות שונות, וכן חוותה דעות שליליות על תופעת הדרת הנשים בישראל.

ליברמן נפגש בביקורו גם עם בכירי ממשל נוספים, בהם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, יו"ר ועדות החוץ של הסנאט והקונגרס ג'ון קרי ואליאנה רוס לייטנן, ועם הסנטורים ג'ון מקיין וג'ו ליברמן. בהמשך השבוע הוא צפוי להגיע לניו יורק שם ייפגש עם שגרירי המדינות החברות במועצת הביטחון ועם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית. בנוסף יבקר שר החוץ באתר ההנצחה לאסון התאומים ב- GROUND ZERO.

עוד בנושא:
אחרי נתק ממושך: ליברמן ייפגש עם קלינטון, ידונו בנושא הסורי
נתניהו ופרס בארה"ב במרץ, מי יפגש עם אובמה?
הלחץ נמשך: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על בנקים אירניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully