וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: זוג שליחי חב"ד נחשד בריגול - ויגורש

טל שלו

7.2.2012 / 9:51

במשך שנה התנהל מעקב אחר הזוג הישראלי, שבביתו בקוצ'ין התקיימו "פגישות חשודות". גורם מודיעין הודי: "יש חקירות דומות נגד עוד ישראלים". משרד החוץ: "אין לדברים כל שחר"

בני זוג ישראלים המשמשים בשנתיים האחרונות כשליחים לא רשמיים של חב"ד בהודו יגורשו מהמדינה בעקבות "פעילות חשודה" שלהם, שהעלתה את החשד כי הם מרגלים. כך מדווח היום (שלישי) העיתון "טיימס אוף אינדיה". גורמים בחב"ד אישרו את המידע לוואלה! חדשות, והוסיפו כי השניים לא נעצרו, אך זומנו לחקירה.

לפי הדיווח בעיתון, השניים הם שניאור זלמן, בן 27, ויפה שנואי, בת 24. שם משפחתם של בני הזוג בישראל הוא ברנשטיין. החשדות נגדם התעוררו בין היתר משום ששכרו בית בעיר פורט קוצ'י (מוכרת גם כקוצ'ין) שבמדינת קרלה הדרומית, במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק, וקיימו בה פגישות עם גורמים שונים. לפי הדיווח, השניים ייחקרו בידי הרשויות בטרם יגורשו מהמדינה.

גורם מודיעין הודי הסביר לעיתון כי "סוכנות המודיעין המרכזית פירסמה התרעה מפני פעילות של סוכנים ישראלים לאחר מתקפת הטרור במומבאי בנובמבר 2008, שבה הותקף בין היתר בית חב"ד בעיר. הנחיות נשלחו לכל המדינות, והסניף שלנו בקרלה איתר את הזוג הזה בפורט קוצ'י. ניהלנו מעקב גם אחר פעילויותיהם הכספיות". עוד הוסיף הגורם, כי "חקירות ראשוניות נוספות מעידות על פעילויות דומות של ישראלים בעוד חלקים של המדינה".

בעלי עסקים מקומיים התלוננו

השניים, לפי הדיווח, עברו להתגורר בקוצ'י ב-3 במרץ 2010, ושכרו את הבית ברחוב רוז בעיר ב-50,000 רופי (כ-3,500 שקלים) לחודש. החקירה נגדם, לפי הדיווח, העלתה כי בביתם התקיימו באופן קבוע פגישות של קבוצת אנשים. "הפגישות הללו נמשכו בכל פעם שעות, עד אמצע הלילה", הוסיף גורם המודיעין. "היה עליהן מעקב צמוד". המעקב של משטרת קרלה נמשך שנה תמימה, עד שאתמול קיבלו את הזימון לחקירה. במהלך התקופה הזו, כמו ישראלים רבים הנמצאים בהודו תקופות ארוכות, הם יצאו ונכנסו מהמדינה כדי לחדש את הוויזה, התקפה לחצי שנה בלבד. אולם החשד העיקרי, כאמור, התעורר בגלל שכר הדירה. "50,000 דולרים הוא סכום גבוה באופן לא פרופורציונלי לחלוטין, אפילו עבור פורט קוצ'י", הסביר גורם המודיעין. "זו אחת הסיבות המרכזיות שעוררו את חשדנו".

גורמים בחב"ד הסבירו לוואלה! חדשות כי החשד נגד השניים התלונן בעקבות תלונות של בעלי עסק מקומיים על פעילותם במרכז העיר, שמשכה אלהים ישראלים רבים המבקרים בה. הפעילות ה"חשודה" לכאורה, הסבירו בחב"ד, נעשתה במסגרת תפקידם בחסידות.

במשרד החוץ בישראל פטרו את הדיווח. דובר המשרד, יגאל פלמור, מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי לא ידוע על כל מעצר או חקירה: "כמובן שאין לדברים אין שום שחר. ישראל והודו הן ידידות טובות, וישראל מחבקת את החוק בהודו".

העיר פורט קוצ'י היא מרכז תיירותי בדרום הודו, ונחשבת ליעד פופולרי במיוחד עבור ישראלים, בין היתר בשל הרובע היהודי העתיק שבה, בו נמצא בית הכנסת העתיק במדינה, שהוקם ב-1568.

בחודש שעבר - הישראלית שנעצרה בהודו עם מחסנית שבה לישראל: "מאושרת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully