וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על ההסכם הפלסטיני: חמאס נותר ארגון טרור

טל שלו

7.2.2012 / 6:01

דוברת מזכירת המדינה האמריקאית הדגישה כי כל ממשלה פלסטינית חייבת באופן חד משמעי להתחייב לאי-אלימות, להכיר במדינת ישראל ולכבד ההסכמים, כדי לזכות באמון ארה"ב

מזכירת המדינה האמריקאית התייחסה הלילה (שלישי) להסכם בין פתח וחמאס על הקמת ממשלת אחדות זמנית בראשות אבו מאזן. דוברת מזכירות המדינה, ויקטוריה נולנד, דיווחה כי עמדת ארצות הברית נותרה כשם שהייתה בכל הנוגע לחמאס: "הוא נותר ארגון טרור". בנוסף הדגישה כי על מנת שתקבל את אמון ארה"ב, "כל ממשלה פלסטינית חייבת באופן חד משמעי ומפורש להתחייב לאי-אלימות. היא חייבת להכיר במדינת ישראל והיא חייבת לקבל את ההסכמים וההתחייבויות הקודמים, כולל מפת הדרכים".

"שאלות על פיוס פלסטיני הן עניין פנים פלסטיני" אמרה נולנד. "מה שחשוב לנו הם העקרונות המנחים ממשלה פלסטינית, על מנת שיוכלו להוות תפקיד חיובי בשלום ובבניית מדינה עצמאית". בנוגע לעתיד השיחות עם ישראל אמרה נולנד כי "אנו רוצים שהם יחזרו אל השולחן. עלינו להעריך את ההשלכות של המצב הנוכחי - הן בתוך הרשות הפלסטינית והן בקשר לתהליך זה, מפני שאיננו רוצים שהוא ישובש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף אמש את ההסכם שנחתם בין פתח וחמאס להקמת ממשלת מעבר זמנית, שבראשה יעמוד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "הרשות הפלסטינית חייבת לבחור בין ברית עם חמאס לבין שלום עם ישראל, חמאס ושלום אינם הולכים יחד", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד.

חאלד משעל, אמיר קטאר ואבו מאזן חותמים על הסכם להקמת ממשלת אחדות בדוחה. קטאר, פברואר 2012. רויטרס
"שאלות על פיוס פלסטיני הן עניין פנים פלסטיני". אבו מאזן ומשעל חותמים על הסכם הפיוס בקטאר/רויטרס

נתניהו הביע דאגה לגבי צעדיו העתידיים של אבו מאזן ואמר כי אם יממש את ההסכם, "נראה שהוא בוחר לנטוש את דרך השלום ולחבור לחמאס. לא רק שהוא לא נוטש את הטרור, אלא מתחמש כדי לבצע פעולות טרור גדולות יותר". נתניהו הגדיר את חמאס כ"ארגון טרור החותר להשמדת ישראל ונשען על תמיכת ירדן".

בתום פגישה בקטאר בין יו"ר הרשות לראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, סוכם כי אבו מאזן יעמוד בראש הממשלה הזמנית, וכי "אישים עצמאיים-טכנוקרטיים" ימלאו את תפקידי השרים. תפקידה של הממשלה יהיה להכין את הבחירות הכלליות הבאות לנשיאות ולפרלמנט. שמות השרים טרם נמסרו.

במסיבת עיתונאים בעיר הבירה דוחה, עם משעל ועם יורש העצר הקטארי, שייח' תמים בן חמד א-ת'אני, אמר אבו מאזן כי ההסכם "ייושם במהירות האפשרית". לדבריו, "לא חתמנו על ההסכם לשם החתימה או לשם ההכרזה, אלא לשם יישום ההסכם". משעל אמר כי השיחות המתקיימות בין פתח לחמאס הן שיחות "רציניות" שמטרתן לאחד את העם הפלסטיני "על מנת להיאבק יחד באויב הכובש הישראלי". סגן שר החוץ הקטארי אמר כי הבחירות לפרלמנט ולנשיאות, שהיו צפויות להיערך בחודש מאי, יידחו. הוא לא נקב במועד חדש.

עוד באותו נושא:
נתניהו: אבו מאזן נוטש את דרך השלום וחובר לחמאס
הסכם היסטורי: ממשלת אחדות פלסטינית, אבו מאזן בראש

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully