וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: משפחה מטורעאן גרמה לנוף נזק של מיליונים

קובי מנדל

6.2.2012 / 12:32

12 בני משפחה כרו מחצבים באופן לא חוקי וגרמו נזק בלתי הפיך ליערות. את הסלעים מכרו לקבלנים והעלימו מסים מההכנסות. ברשותם נתפסו גם כלי נשק שסייעו להם בעבודתם

12 בני משפחה מהכפר טורעאן שבגליל התחתון נעצרו היום (שני) בחשד שגרמו נזק של מיליוני שקלים למחצבי טבע אחרי שכרו סלעים ומכרו אותם באופן לא חוקי.

במהלך החודשים האחרונים, תיעדו בלשי זרוע המקרקעין של היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית את כריית הסלעים והאדמה שביצעו בני המשפחה. החשודים נראו כשהם כורים סלעי דולומיט וגיר, מחצב נפוץ באזורים ההרריים שבצפון הארץ, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים, הנאמדים בכ-19 מיליוני שקלים לחורש ולשמורות יער. מחומר החקירה שנאסף עולה חשד כי אחד מבני המשפחה, בן 75, המבוגר מבין החשודים, היה אחראי על מכירת המחצבים הגנובים יחד עם הצעיר שבחבורה, בן 18.

כריית מחצבים לא חוקיים, ינואר 2012. חטיבת דובר המשטרה
אחד הטרקטורים שבעזרתו נגנבו המחצבים, והוחרם על ידי החוקרים/חטיבת דובר המשטרה

המחצבים הגנובים נמכרו במשך שנים לקבלני עפר וקבלני פיתוח, ולגורמים פרטיים לצורך בניית מסלעות, מבלי לדווח על ההכנסות לרשות המיסים. כמו כן, נתפסו והוחרמו כלי נשק וכלי רכב שונים ששימשו את החשודים, בהם טרקטורים, משאיות ונגררים.

בין גורמי החקירה שהובילו למעצרם של 12 החשודים היו שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית, להב 433, מס הכנסה, הקרן הקיימת לישראל, מנהל מקרקעי ישראל. החשודים יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט השלום בראשון לציון.

עוד כותרות בנושא:
חשד: בן 33 נקלע לשוד בטורעאן - ונרצח
אישום: ניסו לרצוח את ראש מועצת טורעאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully