וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית פ"ת רימתה תושבים ברישום ילדיהם ללימודים?

ענת שלו

6.2.2012 / 1:46

7 משפחות בבניין בעיר קיבלו ערכות רישום לכיתה א' עבור ילדיהן, אלא שאלה מוענו לכתובת שאינה קיימת. לטענת ההורים, מדובר בטעות מכוונת: "זו חלמאות, לא נותנים לנו מענה"

מערכת וואלה!

בבניין ברחוב יעל רום בעיר פתח תקווה מתגוררות מספר משפחות, להן ילדים העולים לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה, כמו גם ילדים הלומדים בגנים השונים הפרוסים בעיר. עם תחילת הרישום לשנת הלימודים הקרובה, הגיעו למשפחות ערכות רישום לגנים לשנת הלימודים הבאה. עם זאת, ערכות ההרשמה לתלמידיה העתידיים לעלות לכיתה א' בבית הספר "נתן יונתן" בעיר לא הגיעו לייעדן. הסיבה: טעות בכתובת.

לטענת המשפחות, מדובר בטעות מכוונת שנועדה למנוע מהן לרשום בזמן את ילדיהן לבית הספר האזורי בשנת הלימודים הקרובה עקב עומס של תלמידים, ובכך העירייה מעוניינת לגרום להם "להיאלץ" לרשום את ילדיהם לבתי ספר אחרים בעיר, הרחוקים יותר ממקום מגוריהם.

עידו שידלנציק בן השלוש, אשר ילך בשנה הבאה לגן, קיבל ערכת רישום בזמן לאותה הכתובת המופיעה גם בחיוב הארנונה של משפחתו: רחוב יעל רום 24 בפתח תקווה. אולם אחותו עופרי, העולה לכיתה א' בשנה הבאה, קיבלה את טופס ערכת הרישום לכתובת: "רחוב רפאל איתן 2 ת.ד 0 פתח תקוה, מיקוד 0". משפחת שידלנצקי לא לבד: לפחות שש משפחות נוספות עם ילדים בגילאים הללו קיבלו ערכות רישום לגנים אך לא לבית הספר היסודי.

משפחות מתלוננות על עיקוב ברישום לבית ספר בפתח תקווה, ינואר 2011. באדיבות המשפחה
כתובת המשפחה, כפי שמופיע בדף חיוב הארנונה שנשלחה לביתה/באדיבות המשפחה

הדיירים פנו במרוכז אל העירייה עם היוודע דבר הטעות, ונפגשו עם מנהלת אגף החינוך היסודי בעיר וסגן ראש העיר ומנהל החינוך, יעקב בן שמחון. "זאת פשוט חלמאות", אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות כרמית שידלנציק, אמם של עידו ועופרי. "הם לקחו את הטפסים לבירור ולא נותנים לנו בינתיים להירשם, הטפסים והילדים שלנו בני ערובה אצלם. עברו כבר עשרה ימים ולא נותנים תשובה. הם אמרו לנו במפורש שלא מדובר בטעות. ביקשנו להירשם שוב והעירייה סירבו ואמרו לי 'זה בהתנהלות עכשיו'. הראתי להם את המכתבים והם פשוט הסתכלו עליי במבט עגל", תיארה האם את האבסורד. "ב-14 לחודש יסתיים הרישום ובעוד שכל יתר המשפחות ברחוב כבר יהיו רשומות, לנו לא יהיה מקום כי מעכבים אותנו, ואז מי יודע מה יהיה עם הילדים שלנו בשנה הבאה. זאת בפירוש סחבת מכוונת", הוסיפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"רוצים לרשום את ילדינו לבית ספר שעוד לא הוקם"

שידלנציק פירטה את רצף האירועים שקדם למכתב המציין כתובת שאינה קיימת, ואמרה כי "קיבלנו את הזימון והערכה לרישום לעידו, הילד בן השלוש שצפוי לעלות למערכת העירונית של הגנים, לכתובתנו הנכונה, כפי שהיא רשומה בטופס הארנונה. לעומת זאת, הסיפור עם עופרי היה אחר לגמרי, מדובר בבית ספר יסודי אליו היא אמורה ללכת, כמו כל ילדי הרחוב, שנחשב לבית ספר טוב. אין לי מושג איך הם הגיעו לכתובת אליה שלחו את ערכת הרישום לכיתה א', בה מופיע 'מיקוד 0, ת.ד 0' – כתובת שלא קיימת". בתוך כך, הסבירה האם את הסיבות שהובילו, לדעתה, לטעות: "הם רוצים לרשום את הילדים שלנו לבית ספר עתידי שעדיין לא קיים, יש כאן משהו מגמתי שילד אחד קיבל ערכת רישום לכתובת אחת, והשני לאחרת. זה האבסורד".

משפחות מתלוננות על עיקוב ברישום לבית ספר בפתח תקווה, ינואר 2011. באדיבות המשפחה
"פשוט חלמאות". טופס הרישום בו מצויינת הכתובת שאינה קיימת/באדיבות המשפחה

האם הכעוסה סיפרה על השפעת האירועים האחרונים על בתה, עופרי, ועל הלחצים לקראת שנת הלימודים הבאה, שההרשמה לה תסתיים בשבוע הבא. "הילדה עדיין לא רשומה, ואנחנו לא יודעים באיזה בית ספר מדובר, הרי זה בית ספר עתידי שאמור לקום במבנה עתידי כלשהו. זה פשוט נורא". להבדיל מעופרי, רבים מחבריה לגן כבר יודעים את זהות בית הספר בו ילמדו בשנה הבאה, "המינימום שאפשר לעשות לטובת ילד שעומד בפני המעבר מהגן לכיתה א', זה ללכת ולראות יחד איתו את בית הספר בו ילמד, אך לנו אין מה לבשר לה ואנחנו חיים באי שקט מאוד גדול".

לדברי האם, הטעות אינה עולה בקנה אחד עם רמת החיים באזור, "אנחנו חיים בשכונה טובה בפתח תקווה, משלמים ארנונה גבוהה ומצפים לקבל שירותים בהתאם, ולא בחלמאות כזאת". "אין חשיבה קדימה ונכון שיש פה הרבה תושבים – אבל צריך לתכנן את זה ולא ברגע שמגיעים לרישום ולא יודעים מה לעשות עם המסות עושים הפרד ומשול. זה להשאיר אותנו בלי מענה וזו תחושה נוראית לחיות בה כהורה", הוסיפה בדאגה.

"הרישום הינו בהתאם לכתובת בטופס הארנונה"

במכתב שהפיצו המשפחות לגורמים שונים בעירייה ולמנהל החינוך העירוני, תחת הכותרת "דרישה לרישום מיידי של ילדינו לכיתה א' בבית הספר נתן יונתן", כתבו ההורים כי "כתובתנו המוכרת והרשמית קבועה, הן במשרד הפנים והן בטופס הארנונה. טפסי ההרשמה שנשלחו לביתנו, לבית הספר היסודי 'נתן יונתן' מוענו כולם בכתובת שגויה ובמקום 'יעל רום 24' הופיעה הכתובת 'רפאל איתן 2'. אף גורם רשמי אינו מכיר בכתובת הזאת".

במכתבם, הדגישו את גודל האבסורד, לדבריהם, וציינו כי "הרישום לבתי הספר נקבע בהתאם לכתובת המופיעה בטופס הארנונה. במינהל החינוך נקבע כי התלמידים המתגוררים ברח' יעל רום ילמדו בבית הספר נתן יונתן. בשל טעות בלתי מוסברת זו, טרם שובצו ילדינו בבית הספר, למרות שיתר ילדי הרחוב כן שובצו. המשך תהליך השיבוץ על ידי העירייה, ללא שיבוץ ילדינו, יהא חסר תום לב ובניגוד לכל החובות המוטלות על רשות מנהלית ועל כן, ככול שתנהג העירייה אחרת היא לא תוכל לטעון, כי המעשה הינו עשוי ומאחר שכבר שובצו ילדים במלוא המכסה לא ניתן לשבץ את ילדינו".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה לטענות: "מנהלת האגף לחינוך יסודי מכירה את טענות ההורים ובפגישה אישית עם נציגיהם הבהירה באופן חד-משמעי כי אין לכך כל בסיס. העיכוב הינו טכני לחלוטין וקשור לסנכרון השיבוצים בין הרחובות רפאל איתן ורחוב יעל רום. בימים הקרובים תתקבל החלטה באשר לשיבוץ והודעה על כך תשלח להורים".

עוד בנושא
השלטון המקומי: "לא נוכל לממן חינוך חינם מגיל 3"
הסייעות שובתות - אביה של קרן נשאר עמה בגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully