וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיזה בצפת: עץ עתיק נוטה על צדו, חשש לבית סמוך

קובי דוד

5.2.2012 / 16:12

"זה זמן רב שאנו פונים לעירייה ודבר לא זז", מתלוננים דיירי הבניין. האורן נוטה על צדו ונושק לבניין המגורים. תושבי הבניין חוששים שברוחות העזות ייפול העץ ויגרום לנזק

לקראת חג הט"ו בשבט, גורלו של עץ אחד בצפת דווקא נמצא בסכנה. ברחוב הפלמ"ח בעיר צפת ניצב עץ אורן ותיק הנוטה על צדו באופן המהווה סכנה ממשית לכל תושבי הבניין. תושבי השכונה חרדים לשלומם ולביטחונם של ילדיהם שמשחקים מתחת לבניין, לכן פנו לפני מספר חודשים אל הרשות המקומית שתטפל בעניין, אולם הבעיה טרם נפתרה.

"זה עניין של זמן עד שהעץ יקרוס ויגרום לאסון כבד", סיפר היום (ראשון) תושב השכונה. "בניין המגורים, המתנשא לגובה של שש קומות נמצא על מדרון, ענפיו של העץ עלולים ליפול בכל רגע בשל הרוחות הערות ולקרוס ארצה על ילד או אדם מבוגר שנמצא בקרבת מקום. תהליך הנטייה של העץ לא קרה ביום אחד, כבר תקופה ארוכה שאנו פונים לעירייה ושום דבר לא זז".

עץ אורן מאיים לקרוס על בניין מגורים בעיר צפת, פברואר 2012. חדש בגליל, ספק 500
"זה עניין של זמן עד שהעץ יקרוס ויגרום לאסון כבד"/ספק 500, חדש בגליל

בעיריית צפת ציינו כי הנושא נמצא בטיפול וממתין לאישור של קרן הקיימת לישראל שאחראית על הנושא: "העץ המדובר מהווה חלק ממגוון עצים שנמצאים בתהליכי אישור כריתה של קק"ל. בתחילת השבוע יתקיים סיור קבלנים שלאחריו יטופל העץ הנוכחי שמהווה סכנה לציבור".

מקק"ל נמסר כי "מבדיקה שנערכה עולה כי לפני למעלה משנתיים הוגשה בקשה לכריתת העץ. בהליך פורמלי ביקשו בקק"ל כי הרשות תעביר חוות דעת אגרונום על מנת שיוכלו לאשר את הכריתה, אך הרשות לא הגיבה והבקשה נגנזה". עוד נמסר כי "מפניית הדיירים עולה כי יכול ויש הרעה במצב העץ, ולכן הרשות חייבת להעביר בהקדם בקשה חדשה לכריתתו, על מנת שקק"ל תוכל לאשרה".

בחודש אוגוסט 2010, סיפור דומה הסתיים בכי רע כשענפיו של עץ אקליפטוס בפארק הירדן בצפון הארץ, קרסו על נער בן 14 וגרמו למותו. בחודש מרץ 2009, אקליפטוס נוסף קרס על תושבת טבריה מטרים ספורים לפני שהגיעה אל ביתה והרג אותה, התאונות הטרגיות שאירעו מדירות שינה מעיניהם של התושבים. "אסור לבזבז זמן יקר, ברגע שיקרה אסון אף אחד לא ייקח את האחריות על כך", הוסיף תושב נוסף מהשכונה.

עוד בנושא

קק"ל: העץ שפגע בנער והרגו נבדק באחרונה
עץ קרס ברחוב בת"א, אם ושתי בנותיה נפגעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully