וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקור באירופה: "הילד המשתין" חדל להטיל מימיו

3.2.2012 / 0:49

מזג האוויר הקיצוני ביבשת כבר גבה מעל 120 קורבנות, ויצר עומסים בטיסות, רכבות וכבישים. כעת, אפילו פסל הברונזה המפורסם במרכז העיר בריסל חדל להטיל את מימיו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

מזג האוויר הסוער הפוקד את אירופה בימים האחרונים הולך ומתגבר, וממשיך לגבות קורבנות רבים. מניין ההרוגים עומד נכון לעתה (שישי) על 122 בני אדם, מרביתם חסרי בית שקפאו למוות באוקראינה ובפולין.

הקור הקיצוני מורגש בעיקר במזרח אירופה, שם צנחו הטמפרטורות עד ל-30 מעלות מתחת לאפס. אך לא רק במזרח אירופה - גם עיר נופש קיצית כמו מארסיי בצרפת התכסתה בשכבת שלג, מראה נדיר בעיר החוף שטופת השמש שבדרום צרפת.

מלבד רחובות מושלגים ועיכובי טיסות, הביאה עמה הסופה הקשה גם תוצאה מפתיעה - פסל הברונזה "הילד המשתין", סמל התיירות המפורסם של העיר בריסל, חדל היום להטיל את מימיו. לאחר שנמדדו עשר מעלות מתחת לאפס בבירה הבלגית, החליטו מנהלי האתר להפסיק את זרימת המים בפסל מהמאה ה-15, עקב החשש כי הקור העז יקפיא את המים ויגרום נזק למנגנון הפנימי שלו. "אני לא יודעת כמה זמן הוא יוכל עוד להתאפק", אמרה בבדיחות הדעת קתרין גוטיה ממוזיאון בריסל, "אני מקווה שהוא יוכל להשתין שוב, כמו כל ילד קטן אחר שמתקשה להחזיק את זה בפנים".

החורף מכה במזרח אירופה: עשרות קפאו למוות

(עדכון ראשון - 21:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully