וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: למה אימץ מיליונר כבת את חברתו בת ה-42?

התשובה היא כמובן כסף: ג'ון גודמן עומד בפני פשיטת רגל בגלל פיצויים שיידרש לשלם בגין תאונת "פגע וברח" - אך "בת" מעל גיל 35 תוכל למשוך כסף מקרן נאמנות השמורה לילדיו

דרמה משפטית שמסעירה בשנתיים האחרונות את ארצות הברית, סביב תאונת "פגע וברח" בפלורידה שבה היה מעורב מיליונר מטקסס, קיבלה השבוע טוויסט מוזר במיוחד, כשכוכב הפרשה, ג'ון גודמן בן ה-48, אימץ כבת את בת זוגו עמה הוא יוצא זה שלוש שנים, הת'ר לארוסו האצ'ינס. מדוע? לא ברור לחלוטין, אבל כמעט בטוח שהתשובה טמונה בדבר אחד: כסף.

ה"יוסטון כרוניקל" דיווח אתמול (רביעי) כי הליך האימוץ נערך כבר באוקטובר, אך רק השבוע נחשף. לפי ההערכות שהתפרסמו בעיתון, כמו גם בכלי תקשורת נוספים בארה"ב, האימוץ נועד לאפשר להאצ'ינס - וכך בעצם לגודמן עצמו - גישה לחלק ניכר מהונו, המושקע בקרן נאמנות המיועדת לילדיו. לגודמן שני ילדים ביולוגיים, אולם תנאי הקרן מאפשרים להם לגשת לכסף רק בהגיעם לגיל 35. לכאורה, ברגע שהאצ'ינס תוכר רשמית כבתו, יהיה שליש מהכסף שלה, והיא תוכל לפדותו אותו, שכן בניגוד לילדים הביולוגיים, היא כבר חצתה את גיל הסף.

אבל מה בעצם המניע למהלך המוזר? בתקשורת האמריקאית מיהרו לקשור בינו לתביעה האזרחית התלויה נגד גודמן, שהגישו הוריו של סקוט ווילסון - צעיר שנהרג בהתנגשות עם מכונית ה"בנטלי" של גודמן בפברואר 2010 סמוך לעיירה וולינגטון בפלורידה. ווילסון היה בן 23 בלבד כשגודמן, בדמו אלכוהול בכמות כפולה מהמותר, לא עצר בתמרור עצור, התנגש במכוניתו והעיף אותה לתעלת ניקוז. ווילסון לא מת מיד, אלא טבע לאיטו בעודו לכוד בתוך מכוניתו בתעלה - מוות שכנראה ניתן היה למנוע, לו היה גודמן טורח לדווח על המקרה מיידית לרשויות. אולם הוא נמלט מהמקום, ולבסוף התקשר לדווח למשטרה רק לאחר 54 דקות ארוכות. הדיון בתביעה יתקיים בחודש הבא, במקביל לפתיחת משפטו הפלילי של גודמן, המואשם בין היתר בהריגה ובהפקרת פצוע. אם יורשע, הוא עשוי לרצות עד 30 שנות מאסר.

"אזור דמדומים משפטי"

אז איך משתלב הכסף בכל זה? זמן קצר לפני האימוץ באוקטובר, פסק שופט שדן בתביעה האזרחית כי המושבעים לא יורשו לדעת על קיומה של קרן הנאמנות, שכן הדבר עלול להשפיע על גודל הפיצויים שיפסקו כי גודמן צריך לשלם להורי הקורבן (אף שכאמור, אין לו כלל גישה לכסף הזה). וכך, הכסף מהקרן לא יוכל להיכלל בפיצויי העתק. אם יוכל גודמן לשים את ידו על חלק מהכסף הזה - הוא יימנע מפשיטת רגל.

צפו בכתבת NBC על המקרה:

פרקליטו של גודמן טען בתגובה כי הליך האימוץ נועד "להבטיח את יציבות ההשקעות" של מרשו, וכי "אין קשר בינו לתביעה המשפטית". עדיין לא ברור אם מהלך האימוץ אכן יושלם בהצלחה מבחינה חוקית, אן כי יש לציין שכבר היו בעבר בארה"ב תקדימים משפטיים של אימוץ אדם מבוגר - ולרוב הדבר קשור לענייני ירושה (היה אף מקרה ידוע, לפני כעשור במדינת מרילנד, שבו אימץ הומוסקסואל את בן זוגו, כדי לעקוף את איסור הנישואים בין בני זוג מאותו המין).

בני משפחת ווילסון מיהרו להגיש בשבוע שעבר עתירה משפטית בדרישה להבהיר את הסיבות לאימוץ, כשהם עומדים על כך שאין מדובר באימוץ "רגיל" של אדם מבוגר, היות שהמאומצת היא בת זוגו המוכרת של המאמץ. השופט הדן בתיק אף כבר הספיק לכנות את המהלך "מעשה סוריאליסטי", המוביל את הפרשה אל "אזור דמדומים משפטי". אולם פרשנים משפטיים שנשאלו בנושא מאוחדים רובם בדעה כי אין ממש מה לעשות - ההליך חוקי. גם בעבירה של גילוי עריות לא ניתן יהיה להאשים את גודמן בשל קשריו עם החברה-בת, שכן לשם כך נדרשת קרבת דם.

את הונו ירש גודמן מאביו, הרולד גודמן, שהקים אימפריית מיזוג אוויר בטקסס. ג'ון עבד למשך תקופה בחברה, לאחר שהשלים תואר במינהל עסקים, אולם בפועל, עולם העסקים לא עניין אותו במיוחד, ואת שני העשורים האחרונים בחייו הקדיש בעיקר לספורט הפולו, שהוא אחד הפטרונים המרכזיים שלו בארה"ב. על התחביב הזה הוא יצטרך כנראה לוותר במהלך השנים הארוכות שהוא צפוי לבלות בכלא - אבל לפחות הוא הצליח כנראה להבטיח שבזמן הזה תיהנה בת זוגו מחיי רווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully