וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם קלינטון: מעוניינים בתהליך עקבי

טל שלו

2.2.2012 / 0:04

לאחר סדרת פגישות שערך מזכ"ל האו"ם עם נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר החוץ, קיים ראש הממשלה שיחת טלפון עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון

נמשכים המאמצים הדיפלומטיים להביא לחידוש המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (רביעי) עם שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון, ואמר לה כי ישראל מעוניינת בהמשך רצוף של השיחות עם הפלסטינים תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי ישראל. מסר דומה העביר ראש הממשלה אתמול גם למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולשר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה וכן לשליח הקוורטט באזור, טוני בלייר, עמו קיים שתי פגישות. "אי אפשר לסיים תהליך שלום בלי שמתחילים אותו ואי אפשר לסיים אותו בלי להיות עקביים?, אמר ראש הממשלה בירושלים. לדברי גורמים מדיניים, ישראל מעוניינת שהפלסטינים יתחייבו על תהליך ארוך טווח, ?ולא בכל חודש נתחיל לדון מחדש בחידוש השיחות?.

נתניהו בפגישה עם באן קי מון, פברואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"אי אפשר לסיים תהליך שלום בלי שמתחילים אותו ואי אפשר לסיים אותו בלי להיות עקביים?. נתניהו ובאן, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

על רקע האיום הפלסטיני להפסיק את המגעים עם ישראל, הצטרפה שרת החוץ האמריקאית ביממה האחרונה למאמץ בינלאומי נרחב, בניסיון ללחוץ על ראש הממשלה ובכירים ישראליים נוספים לבצע מחוות שיקלו על חזרתו של אבו מאזן לשולחן המשא ומתן, ולהגיש הצעות קונקרטיות בנושא ביטחון וגבולות, כפי שקורא מתווה הקוורטט.

ראש הממשלה השיב לבכירים ששוחחו עמו כי ישראל מוכנה לבצע מחוות שונות, במקביל להתחייבות פלסטינית על חזרה למשא ומתן רציני וארוך טווח. בימים הקרובים, לקראת כינוס הליגה הערבית בסוף השבוע, צפויים המגעים הבינלאומיים להמשיך, בניסיון להביא להודעה פלסטינית על המשך השיחות ולהודעה ישראלית על מחוות לאבו מאזן. בין המחוות שהועלו בעבר על ידי הקהילייה הבינלאומית צוינו שחרור אסירי פתח, שחרור אסירי חמאס, הקלות תנועה לפלסטינים בשטחי סי ועוד.

"זהו רגע קריטי באזור", אמר מזכ"ל האו"ם במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה בירושלים, וקרא לישראל להגיש הצעות גבולות וביטחון כדי להגיע להסכם עם הפלסטינים עד סוף 2012. "יש עכשיו הזדמנות של פעם במאה, צריך להיאחז בה ולא לאבד את המומנטום?, אמר באן, וקרא לראש הממשלה ולאבו מאזן ?תפגינו מנהיגות כדי להתקדם בתהליך?.

בתוך כך, נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש גם הוא עם מזכ"ל האו"ם שאמר לו כי הוא מצפה שישראל תגבש "צרור מחוות של רצון טוב שיקלו על כניסתו של אבו מאזן לתהליך השלום?. באן הסביר בפגישה כי ישראל נמצאת במצב הרבה יותר טוב מהפלסטינים מבחינות רבות, ?ולכן עליכם מוטלת המשימה לייצר את המחוות ולדאוג לתנאים ומומנטום חיובי?. פרס אמר לבאן כי ?בעובדות בשטח יש יותר הסכמות מאי הסכמות. הפלסטינים בונים הלכה למעשה מדינה ומתקדמים בתמיכה ישראלית ברורה. יש לייצר הסכמות רחבות למשא ומתן: צריך ולדון בגבולות אי אפשר לברוח מהסוגיות הבוערות?.

גם שר החוץ עסק אתמול בסדר יום מדיני כשנפגש עם מזכ"ל האו"ם ועם נשיא הבנק העולמי, רוברט זוליק. ?הרושם הוא שהפלסטינים מעוניינים רק בהכרזה על כישלון השיחות בעמאן על מנת להמשיך בצעדים החד צדדיים? אמר ליברמן לבאן, ובפני זוליק הדגיש כי הוא סבור שיש להתמקד בפיתוח כלכלי של הרשות הפלסטינית, ?ולא בניסיונות מלאכותיים להביא להסכמים שאינם מבוססים על המציאות בשטח וסופם רק להחריף את המצב?. שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש דווקא עם אחד מאוהדי ישראל, שר החוץ הקנדי גון ביירד, אך מחר הוא צפוי להיפגש גם עם שר החוץ הגרמני וגם עם המזכ"ל באן, שהמשיך היום את ביקורו באזור ברמאללה ומחר צפוי לבקר ברצועת עזה.

עוד בנושא

נתניהו על פרשת אשל: נמתין בסבלנות לסוף הבדיקה
מזכ"ל האו"ם נפגש עם פרס: "חשוב לדון עם אירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully