וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל ועבדאללה לא דנו בהעתקת משרדי חמאס לירדן"

ניר יהב

31.1.2012 / 20:28

חאלד משעל אמר לאחר הפגישה שלשום עם המלך עבדאללה כי הוא "העריך מאוד" את קבלת הפנים בעמאן. השניים דנו בנושאים רבים אך לא העלו את נושא העתקת משרדי החמאס מסוריה לירדן

נושא העתקת משרדי חמאס מסוריה לירדן לא עלה במהלך פגישתם שלשום של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל ועבדאללה מלך ירדן בארמונו של המלך בעמאן, כך דיווח היום (שלישי) העיתון הירדני "א-דוסתור" מפי גורם בכיר בחמאס. "כל עוד הכוונות טובות, הדרך תוביל בהכרח לתוצאות הנכונות", אמר הגורם.

גורמים המקורבים לחמאס אמרו לעיתון כי משעל צפוי לעזוב מחר בערב את עמאן ולטוס לקהיר בלוויית סגנו, מוסא אבו מרזוק. על פי הגורמים, במהלך שהייתם בעמאן, לא נפגשו ראשי חמאס עם אנשי התנועה האיסלמית. אתמול שהה משעל רוב הזמן בביתה של אמו בעמאן, שם אמר לאורחיו ולמבקריו כי הוא "מעריך מאוד" את קבלת הפנים מצד מלך ירדן.

שלשום, כאמור, הגיע משעל לביקור בירדן ונפגש עם עבדאללה. זהו ביקורו הרשמי הראשון של משעל בירדן, מאז שהנהגת חמאס גורשה מהמדינה ב-1999, ואחרי ששרד בה ניסיון חיסול של המוסד ב-1997. הביקור מעורר עניין רב בעולם הערבי, בייחוד ברקע הדיווחים כי חמאס צמצם כמעט לחלוטין את נוכחותו בסוריה.

בתום הפגישה אמר משעל כי "הביטחון, היציבות והאינטרסים של ירדן חשובים לחמאס. ירדן היא לירדנים ופלסטין היא לפלסטינים". הוא הוסיף כי הפלסטינים "דוחים בתוקף את כל תכניות 'המולדת החלופית' וה-'יישוב מחדש' של הפליטים". עבדאללה אמר כי "ירדן תומכת בזכותו של העם הפלסטיני להקים מדינה להקים מדינה פלסטינית על אדמות פלסטין בגבולות 67, שבירתה ירושלים המזרחית", והוסיף כי המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים "הוא הדרך היחידה להשבת הזכויות לעם הפלסטיני".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully