וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק לפיד 2: האם הוא ישלם קנס של 150 אלף שקל?

פנחס וולף

30.1.2012 / 21:23

ע"פ הצעת החוק של ח"כ לוין, מתמודד לכנסת יחויב להירשם ברשם המפלגות בתוך 14 יום מיום הכרזתו, ולא - ישלם קנס. ההצעה קובעת גם כי לפיד יחויב לחשוף את מקורות המימון שלו

אחרי ש"חוק לפיד" נגנז, חברי הכנסת לא אמרו נואש והם מתכוונים להגיש השבוע את "חוק לפיד 2": על פי הצעת החוק של חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד), עתניאל שנלר (קדימה) ודניאל בן סימון (העבודה), מי שהכריז על כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת, בלי להצטרף באותו זמן למפלגה קיימת, יחויב להגיש בקשה לרישום מפלגה בתוך 14 יום מיום ההכרזה. ויש גם קנס: העבריין יהיה צפוי לשלם קנס של לא פחות מ- 150 אלף שקלים בגין כל שבוע של איחור בהגשת הבקשה לרישום המפלגה.

"מטרת הצעת החוק היא להבטיח כי מועמדים שהכריזו על כוונתם להתמודד בבחירות לכנסת יפעלו במסגרת מפלגה רשומה, תוך שיחולו עליהם כל הכללים החלים ביחס למפלגות רשומות, לרבות לעניין שקיפות, חובות דיווח בדבר קבלת כספים והשימוש בהם", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. עקב כך, יחוייב יאיר לפיד לחשוף גם את מקורות המימון שלו כפי שמחויבת כל מפלגה רשומה.

"על פי המצב הנוכחי", אומרים המציעים, "הוראות חוק המפלגות וחוק מימון המפלגות, על כל מגבלותיהן, חלות על מפלגות רשומות שהתאגדו לשם התמודדות לכנסת. לעומת זאת, על אנשים וגופים שטרם התאגדו כמפלגות, אך נוהגים בפועל כמפלגות המתמודדות לכנסת לא חלות מגבלות חוקיות כלשהן, לא בתחומי מימון המפלגות, לא בתחומי השקיפות והביקורת, ולא בתחומים אחרים. יש בכך כדי ליצור מצב של אי שוויון בהתמודדות לכנסת ויש בכך משום פגיעה בדמוקרטיה ובשוויון בפני החוק. כמו כן, יש בכך כדי לפתוח פתח מסוכן להשפעות בלתי הוגנות ובלתי ראויות על הליכי הבחירות, לרבות באמצעות מתן מימון בסכומים ניכרים למועמדים ללא כל דיווח, בקרה ופיקוח".

עוד באותו נושא
יאיר לפיד מבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לקדימה"
יאיר לפיד לח"כים: "מה מפחיד אתכם כל כך?"
סקרים: לפיד וישראל ביתנו ממריאים, קדימה מתרסקת

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully