וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מפגין התחצף לשוטרות - והותקף באקדח הלם

המחאה החברתית, שהתפשטה גם לוושינגטון הבירה, נתקלת ביד קשה מצד שוטרים. מפגין אחד, שסירב להיענות לדרישת אנשי הביטחון לפרק את האוהלים שהקימו חבריו, הוכנע באכזריות

רויטרס

(צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

הפגנות "כיבוש וול סטריט" (Occupy Wall Street) אולי ירדו מעט מן הכותרות, אבל אל תטעו: המחאה החברתית בארצות הברית נמשכת כל הזמן. למאהל המחאה בכיכר מקפירסון בוושינגטון הבירה, הגיעו אתמול עשרות שוטרים, שחילקו כרוזים הקוראים למפגינים לפנות את האוהלים עד למועד האחרון שניתן להם - היום (שני) בצהריים.

אחד המפגינים זעם על השוטרים, ולא ממש הסתיר זאת. זה הספיק לכוחות המשטרה, שהחלו לצעוד לכיוונו בלב הפארק. השוטרים היו נחושים לעצור את המפגין, שבסך הכל התחצף לעברם, ואחת מהן אף השתמשה נגדו באקדח הלם כדי להכניעו על הקרקע. עשרות מדיירי המאהל הגיעו לאזור התקרית, שורקים במשרוקיות וקוראים קריאות נגד השוטרים, שמצדם, המשיכו בשלהם, ולקחו את האיש למעצר, למרות המחאות.

המפגין נלקח אמנם לבית חולים בעיר, אך סירב לקבל טיפול, והואשם בהפרת הסדר הציבורי. למרות התמונות הקשות, דיירי המאהל יודעים שהקרב הגדול עדיין לפניהם.

מפגיני המחאה החברתית שפרצו לרחבת בית המשפט העליון בוושינגטון הבירה. ארצות הברית, ינואר 2012. רויטרס
מפגינים בוושינגטון שפרצו לרחבת בית המשפט העליון/רויטרס

בימים האחרונים נרשמו עימותים רבים בין שוטרים למפגינים גם באוקלנד שבקליפורניה, שם נעצרו רק אמש כמעט ארבע מאות בני אדם בהפגנה המונית בעיר.

זו לא הפעם הראשונה בה מגלים השוטרים האמריקאים יד קשה כלפי מפגינים לא אלימים: זכורה מכל היא התקרית באוניברסיטת קליפורניה שבעיירה דייויס בחודש נובמבר האחרון, בה תועד שוטר מרסס גז מדמיע הישר לפניהם של סטודנטים שישבו על הארץ.

מקרה זכור נוסף אירע ימים בודדים קודם לכן, כשדורלי רייני, פעילה פוליטית בת שמונים וארבע, רוססה אף היא בגז במהלך הפגנה בסיאטל, ותמונתה כשפניה נוטפות חלב - שנועד להקל על הצריבות - התפרסמה בעולם כולו.

לקריאה נוספת
ב' זה איגלו: "כובשי וול סטריט" הגיעו לדאבוס
מפגיני "וול סטריט" יידו רימון עשן על הבית הלבן
ניו יורק: ניסו לחדש "כיבוש וול סטריט" - ופונו
אירן מברכת: "המחאה בארה"ב תמוטט את הקפטיליזם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully