וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המולה מחוץ לישיבת הממשלה: העובדים מחו על תנאיהם

טל שלו

29.1.2012 / 11:40

עובדי משרד ראש הממשלה מחו בפתח הישיבה על תנאי שכרם. לטענתם התעוררו עימותים פיזיים עם אנשי הביטחון: "נחצה קו אדום". לאור ההמולה, נתניהו ביקש להוציא צלמים מהישיבה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עובדי משרד ראש הממשלה הפגינו הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה במחאה על אי השוויון שיש לטענתם בין תנאי השכר שלהם לבין תנאיהם של מקביליהם במשרדי ממשלה אחרים. כ-40 עובדי המשרד התכנסו מחוץ למשרד בו מתכנסת הישיבה, עוררו המולה וצעקו: "העם דורש צדק חברתי". יו"ר ועד העובדים, אריק קלינר, הסביר כי הם דורשים מהנהלת המשרד וממשרד האוצר קבלת מענקי שכר עידוד כחלק מהסכם קיבוצי של רוב עובדי משרדי הממשלה. "לא ייתכן שאחרי 30 שנה שמשרד ראש הממשלה מספק שירותים לכל משרדי הממשלה עדיין אנחנו מופלים לרעה בשכר", אמר.

לטענת העובדים, אגף הביטחון במשרד נדרש על ידי מנכ"ל המשרד לבצע חסימה של העובדים המוחים, וכן טענו העובדים כי במהלך ההפגנה התקיימו עימותים פיזיים בין אנשי הביטחון במשרד לבין המפגינים. "זה אירוע שחוצה קו אדום. היו כאן עימותים פיזיים, אני לא מבין למה צריך להגיע לזה", אמר קלינר וציין כי העובדים מתכוונים להגיש תלונה בנושא. העובדים הדגישו שלא מדובר במפגן כוח מול המנכ"ל החדש, הראל לוקר, שנכנס לתפקידו לפני כחודש והדגישו כי הם רוצים לרתום אותו למאבק שלהם. כמו כן ציינו כי כרגע הם ינקטו בצעדים ארגוניים בלבד המתרכזים באגף החשבות והנהלת המשרד אך בהמשך הם מאיימים להחריף את הצעדים. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מקיים בימים אלה משא ומתן עם הממונה על השכר במשרד האוצר, בנוגע לתנאי העובדים. יש לציין כי לדרישות ועד העובדים השלכות רוחביות על משרדי הממשלה האחרים".

הפגנת העובדים הוסיפה לאווירה המתוחה ששוררת במשרד בעקבות פרשת נתן אשל, והמולת העובדים השפיעה על הסדר בישיבת הממשלה. ראש הממשלה אף נאלץ להתחיל מחדש את דבריו בפתח ישיבת הממשלה עקב האיחור של כלי התקשורת שאיחרו להיכנס לחדר הישיבה בגלל סיקור ההפגנה שבחוץ.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאלץ אף להתחיל מחדש את דבריו בפתח ישיבת הממשלה עקב איחורם של כלי התקשורת להיכנס לחדר הישיבה בגלל סיקור ההפגנה שבחוץ. נתניהו ביקש במפורש להוציא את המאחרים. "תוציאו בבקשה את המצלמות, סיגרו את הדלת. נעשה את זה כמו בתיאטרון. מי שלא נכנס עד סגירת הדלתות לא ייכנס", אמר.

על המו"מ: "הסימנים לא טובים במיוחד"

לאחר שנרגעה ההמולה התחיל נתניהו מחדש את דבריו בפתח הישיבה והתייחס לתכנית קו הרכבת מתל אביב לאילת, אותה צפויים לאשר היום השרים. לדבריו, מדובר ב"בשורה גדולה מאוד" והדגיש כי לתכנית חשיבות אסטרטגית בינלאומית.

לצד זאת התייחס נתניהו גם למשא ומתן עם הפלסטינים והביע פסימיות לגבי נכונות הפלסטינים להתקדמות. "עד לרגע זה הפלסטינים סירבו אפילו לדון על צרכי הביטחון של ישראל. הסימנים לא טובים במיוחד, אבל אני מקווה שהם יתעשתו". נתניהו הוסיף כי עמדת ישראל הינה חיובית וכי "אנחנו רוצים להמשיך בשיחות כדי להגיע למשא ומתן קונקרטי עם הפלסטינים"

כמו כן ציין כי בשבוע שעבר שוחח בנושא החרפת הסנקציות על אירן עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון ועם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. "שוחחתי איתם על הצעדים שאירופה נקטה נגד אירן", אמר נתניהו והוסיף כי "השבוע יגיע גם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ואשוחח איתו גם על העצמה נוספת של הסנקציות".

עוד באותו נושא:
נתניהו על פרשת אשל: "להמתין לסיום הבדיקה"
פרשת אשל: היועץ יכריע אם לפתוח בחקירה פלילית
נתניהו: אפעל מול סין והודו כדי ללחוץ על אירן
הלחץ נמשך: ארה"ב הטילה סנקציות נוספות על בנקים אירניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully