וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרן הוצת במעשיהו: 12 נפגעו, 2 מהם קשה

26.1.2012 / 13:36

לאחר ההצתה באגף המעצר פרצו הסוהרים פנימה וכיבו את האש. בתוך כך, אוטובוס להובלת אסירים עלה באש הבוקר ליד כלא הדרים, כנראה בשל תקלה טכנית. ארבעה נפצעו קל בתקרית

שמונה עצורים וארבעה סוהרים נפצעו הבוקר (חמישי) בבית הסוהר מעשיהו, לאחר שכמה עצורים הציתו ככל הנראה מזרן וניסו לחסום את הכניסה לאגף. ארבעת הסוהרים מוגדרים כפצועים קל. שניים מהעצורים מוגדרים כפצועים באורח קשה, ולפחות שניים מהם נפצעו לאחר שקפצו מהקומה השנייה, שם ממוקם האגף, בניסיון להימלט מהאש, והשאר - משאיפות עשן. סוהרי הכלא פרצו פנימה אל האגף, השתלטו על האש, וכוחות מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים אסף הרופא וקפלן.

משה קצב, נשיא המדינה לשעבר של מדינת ישראל בדרכו האחרונה לכלא, דצמבר 2011. קובי אליהו
כלא מעשיהו/קובי אליהו

האירוע התרחש באגף 14 - אגף המעצר של מעשיהו. מתחקיר ראשוני של שירות בתי הסוהר עולה כי כמה מהעצורים השוהים באגף הציתו מזרן, שהחל לעלות באש. במקביל ניסו העצורים לחסום את הכניסה לאגף, ומנעו בתחילה מסוהרי שב"ס גישה למקום, אך תוך שניות החלו העצורים להימלט מהאש.

פרמדיקים של מד"א העניקו לנפגעים טיפול ראשוני במקום. הם טיפלו כאמור בתריסר פצועים, רובם סובלים משאיפות עשן ושניים מהם מפגיעות שונות בגפיים בעקבות ניסיון ההימלטות. בסיום הטיפול פונו הנפגעים ובשב"ס החלו בחקירת נסיבות המקרה, כדי לקבוע מה גרם לדליקה והאם האירוע יוגדר כניסיון למרד של העצורים. עוד נמסר משירות בתי הסוהר כי מתחקיר ראשוני עולה כי פעילותם של הסוהרים במקום מנעה אסון כבד.

מצב חירום בכניסה לכלא הדרים

מוקדם יותר הבוקר עלה באש אוטובוס המשמש להובלת אסירים בשירות בתי הסוהר בכניסה לכלא הדרים בשרון, ככל הנראה כתוצאה מתקלה טכנית במנוע. האוטובוס נסע במסגרת שיירת ליווי שמנתה שלושה כלי רכב ומפקד הליווי הבחין בעשן עולה מחלקו האחורי של האוטובוס. הוא הכריז על מצב חירום ובהתאם לתרגולת האוטובוס הופנה למתחם הכלא.

לאוטובוס נגרם נזק בחלקו האחורי וצוותי כיבוי מתחנת נתניה השתלטו על הדליקה. מהמקום פונו שלושה לוחמי יחידת נחשון ואסיר לבית החולים מאיר בכפר סבא, שנפגעו באורח קל כתוצאה משאיפת עשן. בשלב זה, כולם מלבד אחד הלוחמים - שנמצא בבדיקות ומוגדר כפצוע קל - שוחררו. במקביל לאירוע שירות בתי הסוהר היה צריך לאבטח את המקום כדי למנוע בריחה של האסירים.

לקריאה נוספת
לפני שבועיים: צעירה בת 20 נהרגה בשריפה בדירת מגורים ברמת גן
לפני חודש: נכה בן 60 נפצע באורח קשה בשריפה שפרצה בדירתו
טרגדיה במצפה יריחו: בן 19 נשרף למוות בקרוואן

לפנייה לכתבת: mor.shimony@walla.com

(עדכון ראשון: 11:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully