וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסרט: שר אוסטרלי "גנב" נאום של נשיא קולנועי

סרטון יוטיוב מציג את דברי שר התחבורה אנתוני אלבניז במסיבת עיתונאים השבוע, ולצדם דבריו הזהים של נשיא ארה"ב בגילומו של מייקל דגלאס, מהסרט "הנשיא מאוהב" מ-1995

הייתה זו עוד מסיבת עיתונאים שגרתית, שלא לומר מנומנמת, בהשתתפות שר התחבורה של אוסטרליה, אנתוני אלבניז, בתחילת השבוע. "באוסטרליה יש בעיות רציניות לפתור", אמר השר, "וצריך אנשים רציניים כדי לפתור אותן". לכאורה עוד נאום משמים - אבל רק לכאורה.

נאום השר - והמקור הקולנועי

היה זה לא אחר מאשר מנהיג המפלגה הליברלית האוסטרלית, בריאן לוהאן, שנכח במקום והבחין לפתע שיש משהו יוצא דופן בדברים. "ישבתי שם ועברתי את העינוי של האזנה ל'אלבו' מדבר במסיבת העיתונאים", סיפר לוהאן לאתר החדשות האוסטרלי "The Punch". "ואז, לפתע, חשבתי לעצמי - רגע, כבר שמעתי את זה בעבר!".

לוהאן, שמעיד על עצמו כי הוא מעריץ גדול של הסרט ההוליוודי "הנשיא מאוהב" מ-1995, מיהר לבדוק בגוגל, ואכן, לדבריו, "זה היה טוב מכדי להיות אמיתי" - דברי השר היו העתק של נאום שנושא הנשיא הקולנועי, בגילומו של מייקל דגלאס (טקסט פרי עטו של התסריטאי המהולל אהרון סורקין). הוא לא היסס ומיהר לערוך סרטון קצר המשלב את שני הנאומים, ולהעלות אותו לערוץ היוטיוב של מפלגתו, תחת הכותרת, "אלבו, אתה לא מייקל דגלאס". עד מהרה נפוץ הסיפור בטוויטר - ומשם עבר לכלי התקשורת האוסטרליים הממוסדים.

אלבניז עצמו מיהר להגיב בטוויטר, והבהיר כי אין מדובר ב"גניבה ספרותית" אלא במחווה לסרט. השר צייץ: "ד'או! (למען הפרוטוקול, גם זה ציטוט של אמריקאי דגול, הומר סימפסון)". גם ראש הממשלה, ג'וליה גילארד, מיהרה להיחלץ להגנתו של אלבניז, אף היא בציוץ בטוויטר: "אני מתה על מייקל דגלאס, כי הוא נשוי לאשה וולשית. גם אלבו בחור לא רע בסך הכל". גילארד - כמו רעייתו של דגלאס, השחקנית קתרין זיטה-ג'ונס - היא ילידת וויילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully