וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוקר של קדימה עקב אחרי בנימין ושרה נתניהו"

תחקיר של ערוץ 2 מעלה חשד כי קדימה שכרה חוקר פרטי כדי שיאסוף מידע על ראש הממשלה ורעייתו לקראת מערכת הבחירות ב-2009 ויתעד את חייהם. קדימה: "רק תשאולים, לבני לא ידעה"

תחקיר שערך ערוץ 2 ושפורסם אמש (שלישי), מעלה חשד כי מפלגת קדימה עקבה אחרי בכירים בליכוד במהלך מערכת הבחירות לפני שנתיים, ובין היתר, שכרה חוקר פרטי לאסוף מידע על ראש הממשלה נתניהו ועל רעייתו. מקורב לחוקר הפרטי אישר לערוץ 2 כי נתניהו ורעייתו שרה צולמו בחשאי. בקדימה הכחישו את הטענות שעלו מהתחקיר.

התחקיר מתבסס על טענות שהעלה גזבר קדימה, איציק חדד, שאמר לערוץ 1 לפני חודש כי המפלגה הפעילה את החוקר הפרטי נגד נתניהו. בקדימה השיבו בשעתו כי יו"ר המפלגה, ציפי לבני, לא קיבלה לידיה חומרים הקשורים לראש הממשלה.

לפי התחקיר, החוקר, רפי חאמי, ממשרד חר"ש חקירות, החל לפעול לאיסוף מידע על הליכוד לפני מבצע עופרת יצוקה. תמורת פעילותו קיבל כמעט 13 אלף שקלים. חאמי אמר לערוץ 2 כי "אני לא יודע מה הייתה הכוונה הסופית של הלקוח, ומן הסתם, זו הייתה תקופת בחירות. אבל אני יכול להגיד שבאופן עקרוני היה מעקב. מבחינתי - הלקוח הוא 'קדימה'. לא משנה אם הזמין את החקירה המנכ"ל, הגזבר או כל גורם אחר - הוא הזמין אותה בשם קדימה".

בערוץ 2 שוחחו גם עם מ', מקורבו של החוקר הפרטי, שאינו קשור למפלגת קדימה. הוא סיפר כי לפני שלוש שנים, הראה לו החוקר ממצאים מהמעקב שביצע. חלק מהתמונות, שהוצגו באמצעות טלפון נייד, תיעדו את שרה נתניהו לצד שומר ראשו. "ראיתי את הסרט בעיניים שלי", אמר המקורב, "הוא צולם בגובה השולחן, שרה עמדה לידו מרוב שזה היה קרוב". לדבריו - שאומתו בפוליגרף - החוקר חאמי הבהיר כי פעל בשירות מפלת קדימה.

בליכוד הגיבו בזעם על פרסום התחקיר. יו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה, זאב אלקין, אמר כי על מבקר המדינה לפתוח בחקירה, "וללבן עד תום את הסוגיה, כדי לגלות מי מראשי קדימה הזמין את החקירה, ולשם מה, ולבדוק אם לא היתה בכך עבירה על חוק מימון מפלגות".

עמיתו לסיעה של אלקין, דני דנון, אמר כי "קדימה צריכה להחזיר את המפתחות, להכריז על פשיטת רגל מוסרית וללכת הביתה. המפלגה שמתיימרת להציג פוליטיקה נקייה מוכיחה כל פעם מחדש שערכי היסוד שלה הם רמאות ושחיתות". ח"כ ציפי חוטובלי אמרה כי "קדימה היא מפלגה שלידתה בשחיתות חסרת אידיאולוגיה, ואין הדבר מפתיע שכך גם המשך חייה. לאט לאט, שקר ה'פוליטיקה אחרת' של לבני נחשף".

קדימה: :"היו תשאולים בלבד, ולא בידיעתה של לבני"

"ציפי לבני, וכל חברי הכנסת של קדימה, שניהלו את מטות הבחירות לכנסת ה-18, מעולם לא ביקשו, לא אישרו ולא ידעו על העסקת משרדי חקירות, ומעולם לא ראו ולא נמסר להם איזשהו חומר שמקורו במשרד חקירות, על אף שחקירות חוקיות הינן עניין מקובל ושכיח במערכות בחירות.

"עד לפרסום דברי גזבר המפלגה, שפוטר על ידינו עקב חשדות לפלילים, לא הובא לפיתחה של קדימה עניין שכזה. יתרה מכך, וחשוב שיודגש כי במהלך מערכת הבחירות הוחלט שהקמפיין לא יעסוק בענייניו האישיים של מר נתניהו, כך היה ומעולם לא נעשה שימוש כלשהו בחומרים שמקורם במשרדי חקירות. בעקבות הפנייה הספציפית בעניין חברת חרש, וחיפוש קפדני שנעשה בארכיונים של קדימה, נמצאה קבלה אחת על שם החברה על סכום של כ-12 אלף שקלים.

"מבדיקת העניין מאז פנייתכם, עולה כי המשרד ביצע שני שירותים, בהם תשאול אדם שאינו מן המערכת הפוליטית, לשם איסוף מידע על עבירות לכאורה על חוק מימון מפלגות מצד הליכוד, ובדיקת ציתותים במטה קדימה. להסרת כל ספק, גם שירותים מקובלים אלה לא נעשו בידיעת לבני. גם אם ההזמנה נעשתה בדצמבר - והתשלום במרץ - מדובר באשראי ספקים רגיל. אלה התוצרים היחידים שנמצאו לאחר חיפוש במפלגה ביחס לחברת חרש, ופרט להם אין שום ממצאים המעידים על מעקבים או פעילות על מר נתניהו באופן אישי או על הזמנת עבודה כזו מצד מנכל המפלגה.

"בעקבות פנייתכם והטענות המובאות כאן ביקשה לבני ממבקר התנועה לבדוק בעצמו כל פעולה הקשורה לעניין זה וכך יעשה".


בהכנת הכתבה השתתף פנחס וולף

(עדכון אחרון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully