וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הורה לחקור חשד להסתה בדברי המופתי הכללי

המופתי הכללי של ירושלים, שייח' מוחמד חוסיין, שקרא לכאורה להרג יהודים, גרר גינויים חריפים, וכעת המשטרה תפתח בחקירה פלילית נגדו בחשד לעבירות הסתה לאלימות וגזענות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה היום (שלישי) למשטרה לחקור את דבריו של המופתי הכללי של ירושלים, שייח' מוחמד חוסיין, ולבדוק אם יש בהם לכאורה הסתה נגד יהודים. "שעת תחיית המתים לא תגיע עד שהמוסלמים יחלו להילחם ביהודים - ויהרגו את צאצאי הקופים והחזירים האלה", אמר המופתי בכנס ברמאללה בתחילת השבוע לציון 47 שנים להקמת תנועת פתח.

המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, שלח היום מכתב למשטרת ישראל בבקשה לפתוח בחקירה פלילית, בחשד לעבירות של הסתה לאלימות וגזענות. עוד נמסר כי בנוסף להתבטאויותיו האחרונות של המופתי, מיוחסים, בפרסומים שונים בתקשורת, דברים נוספים שאמר נגד יהודים. "לאחר בחינה ראשונית במשרדנו של הדברים המיוחסים למופתי ונסיבות העניין, התבקשה המשטרה לחקור חשד לביצוע עבירת הסתה לגזענות וכן חשד לביצוע עבירת הסתה לאלימות", נאמר בהודעת משרד המשפטים.

"דברי המופתי מסוכנים"

התבטאויותיו של המופתי גררו ביקורת קשה והודעות גינוי רבות. נשיא המדינה, שמעון פרס, תקף בחריפות את הדברים, ואמר אתמול כי מדובר בציטוטים "מסוכנים שעלולים להוביל להסלמה ביחסי יהודים-ערבים ואף לפגיעה בחיי אדם". פרס אמר לשר המשפטים יעקב נאמן כי על מערכת אכיפת החוק בישראל לפעול "בכל הכלים העומדים לרשותה" כדי למנוע קריאות מסוג זה, ושר המשפטים השיב כי ינחה את אנשי משרד המשפטים לעשות "בדיקה מקיפה ומעמיקה" לגבי דרכים משפטיות שניתן לפעול בה בנושא.

"דברי המופתי חמורים במיוחד", אמר שלשום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "קריאה לרצוח יהודים באשר הם היא איומה מבחינה מוסרית ומהווה מכשול לשלום. חמור לא פחות שעד היום הרשות הפלסטינית לא רק שלא גינתה את הדברים, היא גם אפשרה את שידורם בטלוויזיה הרשמית הפלסטינית. אני קורא להם לגנות זאת. מי שרוצה שלום, לא יאפשר הסתה כזאת. מי שרוצה שלום לא יכול להסכים לקריאות של רצח ילדים. הדרישה לגינוי היא דרישה אלמנטרית".

דבריו של המופתי חוסיין זכו גם לגינוי מחוץ לגבולות המדינה. סגן שר החוץ הבריטי לענייני המזרח התיכון וצפון אפריקה, אלסטייר ברט, אמר כי "התייחסות לעם היהודי בצורה כזו ודיבור על הרג יהודים הם מעשה אנטישמי, חד וחלק". לדבריו, "בריטניה מתנגדת לכל הצהרה שנועדה להצית שנאה ודעות קדומות, באזור שזקוק לתרבות, שלום וכבוד הדדי. ירושלים היא עיר הקדושה לכל שלושת הדתות וכל המנהיגים הדתיים צריכים לקדם כבוד וצדק עבור מאמינים של כל הדתות".

פרס נגד המופתי: "התבטאויותיו מסכנות חיי אדם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully