וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הפשרה של הממשלה למגרון: "מבני קבע בסמוך"

טל שלו ויהושע בריינר

22.1.2012 / 12:56

בעוד כחודשיים אמורה להיכנס לתוקפה החלטת בג"ץ על פינוי מאחז מגרון. הממשלה מציעה כתחליף בניית מבני קבע במקום המאחז שיפונה. המתנחלים מתנגדים: "אין סיבה שנתפנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) על הסדר הפשרה שמציעה הממשלה לפתרון סוגיית מאחז מגרון. לפי הצעת הפשרה החדשה, שאותה התווה השר בני בגין, המאחז יוקם מחדש כיישוב קבע בקרקעות מדינה הסמוכות למיקום הנוכחי של המאחז. בשטח נמצא כיום "יקב פסגות" ובסמוך אליו קיימים שטחים הנמצאים לפי המנהל האזרחי בבעלות המדינה. השר בגין שהעביר את ההצעה לאנשי מגרון בשליחות נתניהו, והודיע למתנחלים כי עד שבתיהם החדשים ייבנו, המאחז יישאר במקומו, אולם עם סיום הבנייה יעברו המתנחלים לבתי הקבע ושטח המאחז הנוכחי יימסר למנהל האזרחי.

לפי החלטת בג"ץ, יש לפנות את המבנים במאחז עד 31 במרץ 2012. במהלך ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "עקב רצון הממשלה לקיים את החלטת בית המשפט בהסכמה ובדרכי שלום, מציעה ממשלה הסדר פשרה כלהלן: בתי הקבע של תושבי מגרון ייבנו בסמוך לאתר הנוכחי, על אדמות מדינה שתכנונן יוסדר. עם סיום הבנייה יעברו התושבים לאתר הקבע. האתר יפונה ויימסר למינהל האזרחי ביהודה ושומרון".

הממשלה קראה לתושבי מגרון להסכים לפשרה המוצעת ובכך לאפשר לממשלה לפנות בקרוב לבית המשפט בבקשה לאשר את ההסדר. נתניהו הוסיף כי "מדובר בהצעה טובה, היא לא פותרת את כל הבעיות, אך יש בכוחה לפתור את בעיית מגרון".

גם "שלום עכשיו" מתנגדים לפשרה

המתנחלים כבר הודיעו כי הם מתנגדים להצעת הפשרה ודורשים להישאר במקומם הנוכחי. לדבריהם, אם יימצא הבעלים הפלסטיני של הקרקע, המדינה תפצה אותו. לצד זאת הם טוענים כי איש מהפלסטינים לא הצליח להוכיח בעלות על הקרקע ואף המדינה בעצמה הודתה בהליך אזרחי שמתנהל, מפני שדורשי הקרקע לא הצליחו להוכיח בעלות. "מכאן", אומרים המתנחלים, "אין כל סיבה שנתפנה מהיישוב אליו הגענו בגיבוי ממשלות ישראל".

גם בתנועת "שלום עכשיו" מתנגדים להצעת הפשרה של הממשלה, אולם מסיבות אחרות כמובן. "ההצעה היא ספין ציני שמטרתו לא לקיים את החלטת בג"ץ ולדחות לעוד שנים את פינוי המאחז", אמרו בתנועה, "אנו נתנגד להצעת הממשלה נחרצות. אם אדמה פרטית אינה עילה לפינוי, ראש הממשלה מוזמן לאפשר לתושבי המאחז להתגורר על שטח ביתו בקיסריה עד שבניית השכונה החלופית תיגמר".

עוד באותו נושא:
המתנחלים יפנו המאחז? הפלסטינים ישלמו על המשפט
קצין בכיר: "ההיערכות לפינוי מגרון - כמו להתנתקות"
בג"ץ למדינה: פנו את מגרון עד סוף חודש מרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully