וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ערבי: לא מתערבים בסוריה מחשש שתתקוף בישראל

ניר יהב

21.1.2012 / 11:10

בניגוד ללחץ שהופעל על תקיפה בלוב, מדינות ערב נמנעות מהדרישה ממועצת הביטחון לתקוף בסוריה, כדי להביא לסיום הדיכוי הקשה במדינה. פקחי הליגה הערבית הגישו את המלצותיהם

המדינות הגדולות לא רוצות להתערב צבאית בנעשה בסוריה כפי שעשו בלוב משום שהן חוששות שסוריה תנצל את ההתערבות הזו ותראה בה אמתלה לתקוף את ישראל – כך אמר היום (שבת) גורם דיפלומטי ערבי בכיר לעיתון המצרי "אל-אהראם". לדבריו, מדינות ערביות רבות חוששות אפילו לדרוש ממועצת הביטחון לאשר התערבות צבאית במדינה מחשש שסוריה תנצל זאת כדי לתקוף את ישראל, בין אם מתוך סוריה עצמה ובין אם בסיוע חיזבאללה או חמאס. הגורם לא שלל אפשרות שגם אירן תצטרף למתקפה במקרה כזה.

נסראללה הופיע בפומבי: "אנחנו מתחזקים". רויטרס
חשש שסוריה תתקוף את ישראל בסיוע חזבאללה או חמאס. נסראללה ביציאה פומבית נדירה בחודש שעבר/רויטרס

אתמול הסתיימה משימת המשקיפים של הליגה הערבית בסוריה. מחר צפויים להחליט שרי הליגה הערבית אם להאריך את משימתם בחודש נוסף או האם ליישם את המלצותיהם כבר עכשיו נגד המשטר הסורי. 125 המשקיפים הערבים, שהגישו אתמול את הדו"ח שלהם על הנעשה בסוריה, עדיין נמצאים במלונותיהם בסוריה וממתינים להחלטת הליגה הערבית. גורם בכיר בליגה הערבית סיפר, עם זאת, כי 40 משקיפים כבר עזבו את סוריה "משום שחשו חוסר ביטחון".

בכיר באופוזיציה הסורית, עוביידה פארס, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי הוא ואנשיו "עקפו" את משלחת המשקיפים ופנו באופן רשמי לליגה הערבית בבקשה שיעבירו את הדיון בנושא סוריה למועצת הביטחון של האו"ם: "ברור שלליגה הערבית אין יכולת אמיתית להפסיק את ההפרות בסוריה בשל לחצים שמופעלים על המשקיפים. משקיפים רבים אמרו לנו שהם לא יכולים לכתוב בדו"חות שלהם את מה שהם רואים משום שהליגה אינה רוצה דו"ח חריף".

בתוך כך, גורם בכיר במשמרות המהפכה באירן הזהיר כי המצב הביטחוני הרעוע בסוריה ובלבנון עלול להוביל לחטיפת זרים. בשיחה עם רשת אל-ערביה גילה הגורם כי אל-חאג' מוחמד פרד, קצין בכיר ב-"כוח אל-קודס" של משמרות המהפכה, הגיע באחרונה לסוריה כדי לתאם עמדות עם מקורביו של אסד, הגנרל אסף שוכת והאח מאהר אסד, כיצד ניתן להתמודד עם ניסיונות להפלת השלטון. "הסיבה לכך היא הסכם שיתוף פעולה צבאי בין אירן וסוריה", הסביר הגורם.

עוד בנושא:
ארה"ב מאיימת על אסד: "נסגור את השגרירות בדמשק"
סוריה: שעות לפני דו"ח הליגה - 15 מפגינים נהרגו
לראשונה בסוריה: המורדים כבשו עיר, הצבא נסוג

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully