וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: שעות לפני דו"ח הליגה - 15 מפגינים נהרגו

ניר יהב

20.1.2012 / 19:21

הליגה הערבית צפויה לפרסם בקרוב את הדו"ח שלה על הנעשה במדינה, ובינתיים משטרו של הנשיא אסד ממשיך לטבוח במפגינים נגדו. מרבית המפגינים במחוז אידליב. אש גם בדמשק

15 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) מאש כוחות הביטחון הסוריים, שעה שיצאו להפגין יחד עם רבבות אחרים נגד המשטר, בתום תפילות הצהריים, כבכל שבוע. על פי דיווחים, מרבית ההרוגים נרשמו במחוז אידליב שבצפון המדינה. רשת טלוויזיה לבנונית דיווחה כי מכונית התפוצצה באחת השכונות בבירה דמשק וכתוצאה מכך נהרג הנהג, ואילו רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי כוחות הביטחון הסורים ירו אש וגז מדמיע לעבר מפגינים בכיכר מידאן שבדמשק.

נשיא סוריה בשאר אסד נואם בפני אלפי תומכים, דמשק, 11 בינואר 2011. רויטרס
ממשיך לטבוח באזרחיו. נשיא סוריה אסד/רויטרס

ההפגנות אתמול נערכו תחת הסיסמה "תומכים בעצורי המהפכה" והן נערכו שעות ספורות לפני שמשלחת פקחי הליגה הערבית תגיש את הדו"ח שלה על הנעשה בסוריה. מפגינים שנעצרו ונכנסו לכלא המרכזי בחומס פרסמו הודעה, שבה הודיעו למשלחת הפקחים כי למרות הודעת המשטר כי יעניק חנינה מלאה לכל עצורי ההתקוממות, הדבר לא קרה. "אנו קוראים לפקחים לפקח באופן אישי על יישום החנינה מחשש שהמשטר יעשה מניפולציה ולא ישחררנו", כתבו.

"משטרו של אסד ייפול תוך 3 חודשים"

מוקדם יותר התראיין אחד מראשי האופוזיציה הסורית, עימאד רליון, לרשת אל-ג'זירה ואמר כי הוא מעריך שמשטרו של בשאר אסד ייפול "תוך שלושה חודשים". הוא הוסיף ואמר כי "יש לנו עדויות לכך. על המשטר הזה להסתלק ולאפשר לעם הסורי לבנות מדינה חופשית". רליון, היושב באיסטנבול שבטורקיה, הבהיר כי העם הסורי בסך הכול "רוצה חירות".

ייתכן ומה שיגרום למשטרו של הנשיא הסורי ליפול יהיה דווקא התחום הכלכלי: שר הנפט הסורי, סופיאן עלאו, אמר היום כי סנקציות המערב על משטרו שלא אסד עלו עד כה למדינה 2 מיליארד דולרים. בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית במדינה, SANA, אמר עוד עלאו כי כי סוריה עדיין מנסה לחפש תחליפים ללקוחות האירופיים שנטשו אותה, אך עד כה, לא הצליחה למצוא נתיבי שייט ראויים לעניין.

"הצבא הסורי החופשי" - מחתרת המורדים המורכבת מעריקים מצבא סוריה - השלים אתמול את השתלטותו על העיר זבדאני שליד הבירה דמשק. לדברי פעילי אופוזיציה, חיילי המחתרת הצליחו לסלק את הצבא מהעיר במסגרת הסכם להפסקת אש שנחתם מוקדם יותר השבוע, ואתמול עזבו אותה אחרוני הטנקים. ואולם, הטנקים עדיין מוצבים במבואות העיר. "הצבא הסורי החופשי היכה קשות את הצבא הסורי והסב לו אבידות קשות", קבע קצין סורי שערק.

עוד בנושא
לראשונה בסוריה: המורדים כבשו עיר, הצבא נסוג
דיווח בסוריה: קצין בכיר נהרג מירי ”טרוריסטים”
אסד בניסיון פיוס: ”חנינה לעריקים שיסגירו עצמם”

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 14:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully