וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: סקס לא מסוכן לחולי לב - בגידה אולי כן

אל תפריעו לעצמכם: מחקר חדש מגלה שבניגוד לדעה הרווחת, יחסי מין לא מגבירים הסיכון להתקפי לב. עם זאת, המחקר מעלה סימני שאלה באשר לסיכון שבקיום יחסי מין מחוץ לנישואין

הלך לו עוד תירוץ: מחקר חדש מגלה כי קיום יחסי מין לא מגביר את הסיכון לחולים במחלות לב, אך מעלה שאלות אודות הסיכון בקיום רומן מחוץ לנישואים. המחקר, אשר פורסם בכתב העת המדעי של ארגון מחלות הלב בדאלאס, מנתח את הסיבות להתקפי לב ואירועים דומים אצל חולי לב. גלן לוין, ראש הצוות שערך את המחקר, המשמש גם כפרופסור לרפואה באוניברסיטת ביילור לרפואה ביוסטון אמר היום (שישי) לאתר בלומברג כי המחקר "יכול להוות מפת דרכים לרופאים המבקשים לייעץ למטופלים שלהם".

"קיום יחסי מין שווה ערך לטיפוס שני גרמי מדרגות", אמר לוין. "רק מספר קטן של חולים, בעלי תסמינים חמורים או בלתי יציבים, צריכים לדחות פעילות מינית עד אשר ייבדקו וייבחנו על ידי מומחים". הוא הוסיף כי "ההמלצה תקפה עבור כל חולי לב בכל גיל, כולל חולים צעירים עם מחלת לב מולדת, וחולים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם".

צוות המחקר בדק יותר מ-5,000 דו"חות ניתוחים לאחר המוות, נמצא כי רק ב-0.6% מהמקרים נקבע שהמוות אירע בעת קיום יחסי המין. מתוך כמות קטנה זו, 75% קיימו רומן מחוץ לנישואים, לרוב גברים שקיימו רומן עם בת זוג צעירה, ולאחר צריכה מופרזת של מזון ואלכוהול. אך לוין מבקש לסייג את הממצאים באומרו כי מחקר דו"חות הנתיחה התבסס על כמות לא מספקת של מטופלים, "לא הייתי מנפח את העניין יותר מדי", ציין.

במקביל, איגוד הלב האמריקאי פרסם היום נתונים, מהם עולה כי פחות מאחוז אחד מכל התקפי הלב, ופחות מחמישה אחוזים ממקרי הכאבים בחזה מקושרים לקיום יחסי מין. נתונים שפרסם המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארצות הברית מגלים כי יותר מ-27 אחוז מהאמריקנים סובלים ממחלות לב, אשר מהווה סיבת המוות המובילה בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully