וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדת חזית העומק החדשה של צה"ל יוצאת לדרך

19.1.2012 / 21:30

היחידה תעסוק באיומים רחוקים מהמדינה ותפעיל את יחידות העילית של הצבא. טקס חגיגי נערך היום כדי לציין את מינויו של אלוף במיל' שי אביטל לראשה, בחירה המעוררת מחלוקת

שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל בני גנץ, העניקו היום (חמישי) באופן רשמי כתב מינוי לאלוף (במיל') שי אביטל, שמונה למפקד חזית העומק. מדובר ביחידה העוסקת באיומים הרחק מגבולות המדינה, ואמורה להפעיל את יחידות העלית של צה"ל בעומק שטח האויב.

קצינים בכירים מתחו ביקורת בשבועות האחרונים על עצם הקמת מפקדת חזית העומק, ועל ההחלטה להעמיד בראשה קצין המגיע מחוץ לצבא. חלקם טענו כי למרות שהאלוף אביטל קיים שיחות עם אלופי המטה הכללי, במטרה לגבש את בסיס הפעולה ליחידה, הוא טרם קיבל החלטה כיצד תפעל ומה הסמכויות שיופקדו בידיה. "אני לא רואה איך אביטל משתלב במטה הכללי ואילו סמכויות הוא יכול לקבל על עצמו כשהמצב גם כך צפוף", אמר בנימה צינית בכיר בצה"ל. אחד הקצינים ציין כי המערכת הנוכחית עמוסה במתחים ובאגו, וכי כניסתו של אלוף אביטל תוסיף לכך.

בעת שמאחורי הקלעים נשמעות ביקורות, התקיים היום טקס הענקת כתב המינוי. במהלכו אמר שר הביטחון, אהוד ברק, לאביטל כי הוא יכול לתרום רבות מהניסיון שלו, וכן "לגרום שדברים יקרו, יתבצעו ויצליחו". הוא הוסיף כי "יש מעט מאוד קצינים מהסוג הזה. המינוי הזה לא יכול לקרות בלי הערכה עצומה של הפקודים מלמטה". עוד אמר ברק כי "אני בטוח שנמצא דרך להיעזר בשכלך הישר וביכולותיך. אני חושב שנתת דוגמה לכל אורך השנים של ניקיון דעת ושל יכולת לדרבן ולדחוף לכיוון של שיח פתוח גם כשזה לא היה תמיד פשוט".

לא יעסקו בזירה האירנית

בשלב הראשוני הוחלט כי העיסוק המרכזי של מפקדת זירת העומק לא יהיה בזירה האירנית אלא במבצעים מיוחדים בעומק שטח לבנון ועזה. על פי פרסומים זרים, בשנה החולפת פעלו יחידות מיוחדות של צה"ל בחלקה הצפוני של לבנון במאבק מול ארגון חיזבאללה. כמו כן פעלו בסודן במאבק נגד ארגוני הטרור ונגד כוונות להוביל שיירות נשק מלוב לרצועת עזה, דרך חצי האי סיני.

ההחלטה על הקמת המפקדה התקבלה על ידי הרמטכ"ל. תהליכי ההקמה החלו לאחר שגנץ הנחה את האלוף גדי איזנקוט לבדוק האם השינויים במזרח התיכון, ואיום הג'יהאד העולמי מצריכים שינוי בהיערכות הצבא. כבר בשנות ה-80' נתקבלה החלטה על הקמת מפקדת זירת העומק, ובראשה עמד האלוף דורון רובין. לאחר מבצע 'כחול וחום' בדרום לבנון - שהיה ראשון המבצעים המשמעותיים, במהלכו ביקשה המפקדה לשלב בין הזרועות והחילות ובו נהרג מפקד גדוד בגולני, סגן-אלוף אמיר מיטל, ושלושה לוחמים נפצעו - בוטלה ההחלטה.

מלבד מינויו של אביטל שבישר את תחילת פעילות מפקדת העומק, צויין היום בטקס מינויו של נועם תיבון למפקד הגיס הצפוני והעלאתו לדרגת אלוף וכן מינויו של תת-אלוף (במיל') אילן הררי למבקר צה"ל. הטקס התקיים במעמד חברי פורום המטה הכללי ומשפחות המפקדים. אלוף תיבון החליף בתפקידו את אלוף במיל' ישי בר, אשר כיהן כמפקד הגיס הצפוני בחמש השנים האחרונות.

עוד בנושא

"פיקוד העומק" למבצעים מיוחדים לא יעסוק באירן
קשה באימונים: היחידה ש”תכשיל” את לוחמי צה”ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully