וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה באימונים: היחידה ש"תכשיל" את לוחמי צה"ל

הרמטכ"ל גנץ הנחה את זרוע היבשה להקים יחידה מובחרת שתדמה את האויב באימונים נגד הסיירות והגדודים של צה"ל, לפי מודל אמריקאי. "נסביר ללוחמים שלא נורא להיכשל באימון"

אחד מתחקירי מלחמת לבנון השנייה עסק ברמת האימונים של חילות היבשה וגילה כי הכוחות התאמנו על איומים שבפועל לא נתקלו בהם במהלך המלחמה. עקב כך, נעשתה עבודת מטה מסודרת בזרוע היבשה בפיקודו של האלוף סמי תורג'מן, שנועדה להתאים את האיומים הקיצוניים איתם מתמודד צה"ל לסדרת האימונים ההולכת וגוברת בשנים האחרונות.

"היו הרבה תובנות מהתחקירים ועבודת המטה שנעשתה בנושא ולכן הונחו מספר דגשים, אחד מהם היה להביא כמה שיותר את מציאות הקרב לאימונים", הסביר קצין בכיר, "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו כל הזמן בהתאם לסדר העדיפויות האם אנחנו מתאמנים לקראת הדבר האמיתי ולא לאיום אחר כדי שלא כמו ביום הכיפורים ניערך למשהו אחד ונקבל בקרב משהו אחר. זה כבר קרה לנו במלחמות אחרות".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ שמעורב בתהליכי החשיבה של זרוע היבשה הנחה להקים "יחידה בלתי מנוצחת", כהגדרתו, שתתמודד עם מול שאר היחידות של חילות היבשה באימונים, במטרה להציב להם רף גבוה בלחימה. מדובר ביחידה שתדמה את האויב בקרב, על מנת להפוך את האימונים למוחשיים יותר.

"אנחנו רוצים למידה עמוקה"

קצין בכיר בזרוע היבשה המעורה בפרטי התוכנית, אמר לוואלה! חדשות כי "המטרה היא לא לעבור את קו המטרות ולומר 'קודקוד...כל המטרות הושמדו'. אנחנו רוצים למידה עמוקה דרך קושי אמיתי, שתטמיע את יסודות המקצוע של הלוחם. איך עושים את זה? רק על ידי יצירת אימונים קרובים מאוד לשדה הקרב האמיתי".

כיום, יש יחידות לביום אויב בזרוע היבשה ולעתים אף שוכרים שירותים של חברות אזרחיות המדמות מחבלי חיזבאללה או חוליות טרור פלסטיניות עם אמצעי לחימה מגוונים ופירוטכניקה. הקצין הבכיר מזרוע היבשה הוסיף כי "בבניית 'היחידה הבלתי מנוצחת' על המודל האמריקאי, אנחנו נציב רמה גבוהה מאוד בהרבה יותר ממה שקורה היום. היחידה החדשה תהווה אתגר משמעותי למפקדים תוך זריעה של הפתעות בקרב. אנחנו נסביר ללוחמים ולמפקדים שזה לא נורא להיכשל באימון. זה דורש שינוי תרבותי מעמיק, אבל חייבים להתחיל עם זה כמה שיותר מהר".

יצוין, כי בחיל האוויר קיימת "טייסת אדומה" המדמה מטוסי אויב. הטייסת מהווה אתגר באימונים לשאר הטייסות בחיל האוויר ומכשירה אותן למלחמה דרך הניסיון בקרבות המדומים.

עוד בנושא:
שומרים על מוכנות: צה"ל סיים תרגיל מפקדות גדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully