וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומרים על מוכנות: צה"ל סיים תרגיל מפקדות גדול

יהושע בריינר

31.3.2011 / 18:26

צה"ל סיים הערב תרגיל בן שבוע, בו נבחנו מוכנות הפיקודים השונים בסדיר ובמילואים, תוך הפקת לקחים ממלחמת לבנון השנייה ועופרת יצוקה. הרמטכ"ל: "שומרים על מוכנות תמידית"

צה"ל מתאמן לקראת מלחמה: הערב (חמישי) הסתיים שבוע של תרגיל מפקדות רחב היקף של המטכ"ל, בו נבחנו מוכנות הפיקודים, הזרועות והאגפים, בסדיר ובמילואים, במתארי לחימה שונים. התרגיל דימה תרחישים מבצעיים שונים והשתתפו בו חיילי וקציני מילואים רבים. במסגרת התרגיל הובאו לכדי יישום לקחי תרגילים קודמים, לקחי מלחמת לבנון השנייה ולקחי מבצע "עופרת יצוקה". מדובר בתרגיל שנתי שנקבע מראש על פי גרף האימונים השנתי.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ניהל במוצב הפיקוד העליון הערכות מצב שוטפות וביקר במוקדי התרגיל של הגופים השונים. שר הביטחון, אהוד ברק, ביקר אף הוא בתרגיל, שמע סקירות על מהלכו והשתתף בהערכות מצב. במהלך התרגיל אמר גנץ, כי "התרגילים הם נגזרת מהכורח שלנו לשמור על מוכנות ודריכות תמידית של צה"ל".

לדברי שר הביטחון, "חשיבות התרגיל היא בהזדמנות שהוא נותן למפקדות לתרגל את עצמן, להתכונן וליצור שפה משותפת עם הדרג המדיני". ברק הוסיף כי "השתתפות אנשי המילואים בתרגיל תורמת לרציפות ולהעברת הידע ובנשיאה בעול של ההכנה למבחנים, שאנו מקווים שלא יגיעו אבל אנחנו מוכרחים לדעת לנצח בהם אם וכאשר הם יגיעו".

מפקד התרגיל, אלוף גרשון הכהן, אמר כי התרגיל נועד להכין את הצבא למלחמה והוסיף כי ניכר "שהצבא ממצה את התרגיל כמנוף לתרגול של תהליכי עבודה וגיבוש הבנות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully