וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתה משמאל? סרטון "מתעד" נאצים מצעידים לנתניהו

סרטון שהופץ ברשת מתאר את שר התעמולה של המפלגה הנאצית, יוזף גבלס, כשהוא משבח את ראש הממשלה נתניהו - "הורג הערבים", ופוקד על הקהל להצדיע למנהיג החדש: "הייל ביבי"

צילום מסך

בעוד שהצעת החוק על איסור בשימוש בסמלים נאצים מעוררת ויכוח נוקב, ומבקריה טוענים כי היא הצעה שמרנית שנועדה להשתיק דיונים ציבורים בנושאים מעוררי-מחלוקת, סרטון שעלה לרשת, הנושא סממנים מימי המפלגה הנאצית, מעורר חשש להסתה חמורה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

דימויים נאציים מופיעים לרוב בשיח החרדי והימני-קיצוני. רק לפני שבועיים, בירושלים, הולבשו ילדים חרדים במדי אסירים מימי השואה, כשטלאי צהוב לחולצתם. גם תמונותיו של ראש הממשלה עצמו במדים נאצים הופצו לא פעם, מחאה על מדיניותו ה"אנטי-יהודית", לכאורה, אך המשטרה הודיעה כי לא תחקור את פרסומים אלה. הפעם, עם זאת, נדמה שהשפה שבה השתמשו יוצרי הסרטון האלמונים תוקפת את ראש הממשלה דווקא מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרטון מותח ביקורת על מדיניותו של נתניהו - תוך השוואתו לנאצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מלך שיביא רווחה, יוריד מסים ויהרוג ערבים"

בסרטון, שאורכו כדקה, מתועדת אסיפה של המפלגה הנאצית, ובאוזני הקהל נואם שר התעמולה יוזף גבלס. בכתוביות שהוצמדו לסרטון, "תורגמו" דבריו של גבלס בצורה ש"משבחת" את מדיניותו הימנית של ראש הממשלה, והקהל מריע למושיע" החדש שנמשח מעליו.

"אתם רוצים מלך חדש", שואל-פוקד גבלס באוזני הקהל, המצדיע במועל יד. "מלך אשר יביא לכם רווחה, יוריד את המסים - ויהרוג את הערבים" - כך, ב"תרגום", המתרגם משובשת את הדברים. "הרימו את ידיכם עבור ביבי נתניהו, מלך לעולם ועד", מעודד את המתקהלים, שקוראים: "הייל ביבי, הייל ביבי". מרבית עותקיו של הסרטון הוסרו מהרשת עד שעת פרסום הכתבה.

בפעם הקודמת שנתניהו הולבש במדים נאצים, המשטרה הודיעה כי לא תחקור את הפרשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully