וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נתן להם כנפיים: צפו בצנחנים מתאמנים

18.1.2012 / 17:00

כל קציני ולוחמי חטיבת הצנחנים זינקו אתמול ממטוסי "הרקולס" של חיל האוויר, ועם נחיתתם בקרקע דימו התקפה בעומק שטח עוין. "חייבים להחזיר את הכשירות לתוקף". ארבעה נפצעו

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

מחזירים עטרה ליושנה: חטיבת הצנחנים ערכה אמש (שלישי) תרגיל צניחה לכל לוחמיה בדרום הארץ, לראשונה מזה 15 שנה. ראשון הקופצים ממטוסי "הרקולס" של חיל האוויר היה מפקד החטיבה, אלוף-משנה אמיר ברעם, שנתן את האות ליותר מאלף קציני ולוחמי החטיבה. עם נחיתת אחרון הלוחמים, דימתה החטיבה התקפה לעומק שטח האויב. האימון החטיבתי נערך על בסיס מתווה של מבצעי הצבא האמריקאי באפגניסטן שביצע צניחה בהיקף שכזה. אך לכל תרגיל יש גם מחיר, כנראה: ארבעה חיילים שנפצעו במהלך התרגיל פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר-שבע, ו-38 נוספים התלוננו על כאבים אך לא פונו, טופלו במקום והמשיכו בתרגיל. גורם צבאי מסר כי "אחד הלוחמים שבר את רגלו, לשני שבר באגן והיתר פונו לבית החולים בשל חבלות". בחטיבה התגאו בנתונים, הנמוכים לדבריהם, ואמרו כי "הנתון מעיד על הרמה המקצועית של הלוחמים".

תרגיל חטיבתי של חטיבת הצנחנים, ינואר 2012.. דובר צה"ל
מתבססים על מבצע אמריקאי באפגניסטן. התרגיל, אמש/דובר צה"ל

אל"מ ברעם אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "חטיבת הצנחנים מחזירה לעצמה כשירות שחייבת להיות בסל היכולות של צה"ל. מדובר בצניחה של כלל החטיבה עם כל הציוד שלה בלב שטח אויב, ומרגע הנחיתה וההתכנסות גם יציאה להתקפה. אנחנו חיים במציאות משתנה במזרח התיכון, ולכן אנחנו חייבים להחזיר את הכשירות לתוקף. זה רלוונטי למרחקים קרובים ורחוקים. כל צבא מערבי שמכבד את עצמו חייב לדעת להצניח חטיבה שלמה בעומק שטח האויב". מפקד טייסת הציפור הצהובה, סגן-אלוף טל, אמר כי "תרגיל הצניחה החטיבתי הוא בבחינת כשירות יסוד באימוני הטייסת. זה עוד כלי במרחב הפעולה של צה"ל".

תרגיל חטיבתי של חטיבת הצנחנים, ינואר 2012.. דובר צה"ל
ארבעה נפצעו. תרגיל חטיבת הצנחנים/דובר צה"ל

ובימים אלה, גם סוגיית שיתוף הנשים בצבא לא נעדרת מסדר היום. בחטיבת הצנחנים התייחסו לסוגיית מדריכות הצניחה, וציינו כי לא נרשמה אף בקשה מצד הלוחמים להימנע ממדריכת צניחה שתסייע ללוחם לצנוח מהמטוס, אך מנגד הדגישו כי במחלקות בהם יש מספר רב של בני ישיבות הסדר יוצבו מדריכים כדי למנוע אי נעימות.

לקריאה נוספת
מי ניצח באולימפיאדת הלוחמים הראשונה בצה”ל?
גורם ביטחוני: ”התרגיל עם ארה”ב בוטל - ולא בגלל התקציב”
תרגיל מילואים: ידמה גיוס תחת נפילות טילים


לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully