וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרגיל מילואים: ידמה גיוס תחת נפילות טילים

26.12.2011 / 3:30

תרגיל "גיוס תחת אש" יבחן את היערכות יחידות המילואים, במקרה של התקפה על שטחי הכינוס, חמש שנים לאחר האסון בכפר גלעדי במלחמת לבנון. קצין בכיר: "נתרגל אותם בפן מחשבתי אחר"

למעלה מחמש שנים אחרי האסון בכפר גלעדי במהלכו נהרגו 12 חיילי מילואים מפגיעה ישירה של קטיושה במלחמת לבנון השנייה, החליטו באגף המבצעים של צה"ל לתרגל את יחידות הצבא ב"תרגילי גיוס תחת אש". במהלך התקיפה נחתה הקטיושה בשטח כינוס לקראת כניסה למלחמה. התרגילים ידמו גיוס מילואים תחת נפילות טילים ורקטות על שטחי הכינוס. בחודשיים האחרונים גויסו במסגרת התרגילים הניסיוניים יחידות מפיקוד צפון ופיקוד מרכז ובעקבות הממצאים הוחלט כי בשנת 2012 יתבצעו למעלה מעשרה תרגילים לאוגדות ויחידות מילואים שיידרשו להתגייס כבר בשלבים הראשונים של מלחמה אפשרית.

קצין בכיר באגף המבצעים הסביר את צורת הפעולה של התרגול: היחידה המגויסת מיודעת על האפשרות שתגויס תוך זמן קצר באמצעות שימוש במערכת חייגנים. המפקדים וחיילי המילואים מקבלים הודעה למכשיר הסלולרי או הטלפון בבית להגיע אל נקודת איסוף בפרקי זמן קצרים. תוך כדי הגעה לנקודה שנקבעה מראש, נדרשים המפקדים וחיילי המילואים לעבור במהלך התרגיל לנקודת איסוף חדשה עקב נפילות טילים במרחב וחשש מרקטה שתפגע בחיילים. בחלק מהתרגילים מגויסים בו זמנית כאלף איש ותוך כדי התהליך מופעלים תרחישים של נפילות טילים, פיצוצים במרחב הגיוס ונפילת מערכות חשמל ותקשוב.

"אנחנו רוצים שהיחידה תבין שהם מתגייסים במתאר שונה מזה שהיו רגילים אליו. חיילי המילואים חייבים להבין שיהיה גיוס תחת איום הירי במסלול", אמר קצין הבכיר והוסיף ,"ההבנה המנטלית של איש המילואים שהיום הוא חי בתל אביב והמציאות יכולה להשתנות ברגע תבוא לידי ביטוי בתרגיל. אנחנו נתרגל אותם בפן מחשבתי אחר".

במהלך התרגיל יבדקו אנשי מחלקת ההגנה באגף המבצעים את היחידות השונות במהירות הגיוס, עבודת החייגנים האוטומטים ויעילותם, הנפקת ציוד הגנה כמו שכפ"צ וקסדה ועמידה בתרחישים הקיצוניים שיוטלו במהלך התרגיל. בתום התרגיל יימסר ציון למפקדים ותוכנית עבודה כדי ליישם את הלקחים.

עוד בנושא:
התקלה בתרגיל צה"ל בתחילת החודש: "הצוות פעל בניגוד לנהלים"
חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה
צפו: פיקוד העורף מתרגל נפילת טילים בגוש דן

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully