וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר הצועד במחאה לירושלים: "הערב יצטרפו עוד"

רמי שני

17.1.2012 / 12:37

מולט אררו, תושב אשדוד בן 26 ששירת בעבר כקצין כושר קרבי בצה"ל צועד לבירה במחאה על "הגזענות והסטיגמות כלפי העדה האתיופית". הוא צפוי להשתתף מחר בהפגנת העדה מול הכנסת

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

"הגזענות מתבטאת בכך, שרואים את הקהילה האתיופית דרך צבע העור שלה וזה יוצר הרבה מאוד סטיגמות. רואים אותי כאיש נחות, עם הרבה מאוד תיוגים. צריך לשנות את התפיסה הזאת", כך אמר היום (שלישי) מולט אררו, תושב אשדוד בן 26 שצועד זה היום השלישי מקריית מלאכי לכיוון ירושלים, במטרה להגביר את המודעות הציבורית כלפי תופעת הגזענות כלפי יוצאי העדה האתיופית, כפי שאירע בקריית מלאכי בשבועות האחרונים. אררו צפוי ללון הלילה במבשרת ציון ומחר להגיע לירושלים ולהשתתף בהפגנת בני העדה אחר הצהרים מול הכנסת. על חולצתו הכתובת: "קומי, הזדעזעי ארץ" ולצדו שני חברים נוספים שהצטרפו אליו וחבר הכנסת ממרצ אילן גילאון. לדבריו, הערב צפויים להצטרף עוד מפגינים למחאה.

"אני יצאתי למסע הזה, כי אני והקהילה רוצים להגביר את המודעות לבעיית הגזענות. אני רוצה שאנשים יבינו שיש גזענות במדינה בכלל וכלפי העדה האתיופית בפרט", אמר אררו שעלה לישראל בשנת 1991. הוא שירת בצה"ל כקצין כושר קרבי ועתה לומד לתואר ראשון בחינוך גופני במכון ווינגיט. "בני הקהילה שלי, בהם אנשי ציבור וגם ה'קייסים' (אנשי דת של העדה. ר"ש), מאוד מפרגנים. הם מאמינים שמה שאני עושה הוא צעד נכון. הם תומכים ומתקשרים".

אררו סבור, כי הממסד השלטוני אחראי במידה רבה למה שקרה לקליטת העדה האתיופית: "כולם יודעים שהקליטה שלנו היתה גרועה", הוא טען, "עכשיו ממשיכים את זה באותה צורה. במקום לתת פתרון יצירתי ממשיכים לתת את אותו סל קליטה, שמאפשר לחיות רק במקומות מאוד זולים ובתנאים ירודים. זה יוצר את היחס של התושבים מסביב כלפי האתיופים. יש גטאות ויש כל מיני דברים. אפשר לשנות את המצב הזה".

עוד באותו נושא:
וינשטיין: המשטרה תחקור האפליה בקריית מלאכי
שרת הקליטה לעולים מאתיופיה: "תגידו תודה"
הפגנה נגד הדרת אתיופים בקריית מלאכי: "שחור זה רק צבע"

  • עוד באותו נושא:
  • אפליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully