וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן

גלעד גרוסמן

17.1.2012 / 11:29

בניגוד להמלצת המשטרה, הודיעה הפרקליטות כי אין די ראיות בתיק נגד קינן. הוא נחשד כי קיבל דבר במרמה מיו"ר הבנק לשעבר דני דנקנר לו סייע לכאורה לקבל הלוואה מהבנק

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לסגור את תיק החקירה נגד מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, זאת בניגוד להמלצת המשטרה. קינן היה חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, ולדברי הפרקליטות התיק נסגר מחוסר ראיות. לפני כשנה נפתחה חקירה נגד קינן, זאת לאחר שעלה חשד כי הוא שיקר לוועדה של בנק הפועלים כדי לסייע ליושב ראש הבנק לשעבר, דני דנקנר, לקבל הלוואה של 3.4 מיליון דולרים מהבנק.

החקירה התייחסה לאירוע משנת 2008, בעת שקינן שימש כמנהל החטיבה העסקית בבנק, והוא נחשד אז כי שיקר לחברי ועדת בעלי עניין, כדי לסייע לדנקנר לקבל ההלוואה. על פי החשד, במהלך הישיבה קינן, שהמליץ לאשר את ההלוואה, מסר לוועדה כי הוא מחזיק ברשותו דו"ח עושר שהעביר לו דנקנר, למרות שלא החזיק בדו"ח. כמו כן, לא נעשה ניתוח של הדו"ח ולא נבדקה אמיתות תוכנו, על אף שהדו"ח לא היה חתום על ידי רואה חשבון או עורך דין, דבר שלכאורה חייב ביצוע בדיקה מעמיקה.

בהודעה שפרסם משרד המשפטים נמסר כי המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, הגיע למסקנה כי אין די ראיות ברמה הנדרשת להוכחת אשמה פלילית כדי להוכיח שקינן שיקר לחברי הוועדה. לצד זאת נמסר כי אין ראיות מספיקות לכך שהשקר לכאורה הוביל לאישור ההלוואה על ידי חברי הוועדה. למרות שלא יוגש כתב אישום נגד קינן, בפרקליטות החליטו להעביר את מממצאי החקירה לעיונו של המפקח על הבנקים, כדי שיבחן אם יש מקום לנקוט בצעדים משמעתיים כנגד קינן.

לפני כשנה המליצה המשטרה להעמיד לדין את קינן ודנקנר. היחידה לחקירות הונאה הודיעה אז כי קיימת תשתית ראייתית להעמיד לדין את המנכ"ל הנוכחי של הבנק, ציון קינן, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. נגד דנקנר מסרה כי יש גם ראיות לכאורה לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים בתאגיד וכן אי דיווח על פי חוק איסור הלבנת הון.

עוד באותו נושא:
מסתמן: כתב אישום נגד דני דנקנר וציון קינן
המשטרה ממליצה: להעמיד את דני דנקנר לדין

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully