וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בכנסת: מענק השחרור מצה"ל יוכפל

פנחס וולף

16.1.2012 / 20:43

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון שתכפיל ל-20 אלף שקלים את מענק השחרור ללוחמים, ובשיעור דומה גם לשאר החיילים ולמשרתים בשירות לאומי

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו), להכפיל את מענק השחרור לחיילים. על פי הצעת החוק, מענק השחרור של לוחמים ששירתו שלוש שנים בצה"ל יוכפל מהסכום הנוכחי של 9,300 שקלים לסכום של 20 אלף שקלים, ומענקי השחרור של תומכי לחימה ובוגרי שירות לאומי יוגדלו בשיעור יחסי דומה.

בשל המשמעות התקציבית של ההצעה, הגדלת המענקים צפויה להיעשות באופן הדרגתי לאורך השנים 2012-2016. החוק מהווה תנאי שהציבה מפלגת ישראל ביתנו לקבלת מסקנות ועדת טרכטנברג.

לדברי מטלון, "חוק הכפלת מענק השחרור מהווה צעד נוסף למימוש חובתנו כלפי האזרחים המשרתים את המדינה והנושאים בנטל. שינוי זה צפוי לאפשר לצעירים המשתחררים לפתוח את חייהם באופן מאוזן כלכלית ולהקל על הנטל של ההורים, הנדרשים כיום להמשיך לכלכל את ילדיהם גם לאחר שפרחו מן הקן. חוק המענקים הוא אבן דרך בהליך שינוי סדרי העדיפויות הלאומיים ובתגמול האוכלוסייה היצרנית בארץ. אין שום סיבה שהתחושה הראשונה שתציף את החייל המשתחרר משירותו בצה"ל תהיה תחושת תסכול ואי ודאות כלכלית. עלינו להתחיל לבנות את הדור הבא של מעמד הביניים הפרודוקטיבי כבר מנקודת הפתיחה של חייו הבוגרים. בכך תוקיר מדינת ישראל את בנותיה ובניה הנושאים בנטל".


יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור החוק כי "מילה זו מילה ולא רק סיסמא לדרך ההתנהלות של ישראל ביתנו". לדבריו, "החוק הזה, הדואג שחיילי צה"ל יזכו לתגמול הולם בסיום שירותם, הוא מימוש של הבטחה נוספת שנתנו לבוחרינו ועוד נידבך ביישום העיקרון שמי שתורם למדינה צריך לקבל ממנה בחזרה. מפלגת ישראל ביתנו תמשיך לחוקק לטובת חיילי צהל וחילי המילואים".

עוד בנושא
אושר בוועדת הכנסת: יוכפל מענק השחרור לחיילים
השרים ידונו בהצעה להכפיל מענק השחרור לחיילים

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully