וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בהצעה להכפיל מענק השחרור לחיילים

פנחס וולף

27.11.2011 / 0:01

על רקע אפשרות של קיצוץ בצה"ל, תצביע ועדת השרים על חוקים שעשויים להיטיב עם החיילים. על הפרק: הגדלה משמעותית של מענק השחרור וקביעה לפיה תעסוקה במסעדה תיחשב כעבודה מועדפת

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר (ראשון) במספר הצעות חוק המבקשות להיטיב עם תנאי חיילי צה"ל והחיילים המשוחררים. הצעת החוק המדוברת ביותר, שסיכוייה לעבור גבוהים, היא של ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו). לפי ההצעה, מענק החיילים המשוחררים יגדל בלמעלה מפי שניים, מ- 9,300 ל- 20,000 שקלים, בהדרגתיות החל מינואר 2012 ועד שנת 2016.

ההצעה צפויה לעבור בוועדת השרים בשל ההסכמות שנקבעו בועדת טרכטנברג ובסיכומים שנעשו בקואליציה. ההצעה קובעת כי מענק השחרור המוגדל יינתן גם למי שמוגדרים כתומכי לחימה או אלו ששירתו באופן מפוצל ועשו בין היתר שירות אזרחי. "חובתה של המדינה לתגמל ולהוקיר את חיילי צה"ל אשר נשלחו על ידה למשימת חייהם ועשו אותה מתוך דבקות ונאמנות", אמר ח"כ מטלון.

הצעת חוק נוספת המתכוונת לסייע לחיילים משוחררים קובעת כי עבודה במסעדות ובבתי אוכל תיחשב כעבודה מועדפת. הצעת החוק של ח"כ מירי רגב (ליכוד) מבקשת להוסיף לרשימת העבודות המועדפות, שבגינן חיילים משוחררים מקבלים תוספת תקציבית מהמדינה, גם עבודות של מלצרות, טבחות, תחזוקה וניקיון.

מלבד שתי ההצעות הללו, הוועדה תדון בהצעת החוק של ח"כ אבישי ברוורמן (העבודה), המבקשת להפריש מענק חודשי (בגובה של עד שכר המינימום) לחיילים ולמשרתי שירות אזרחי החל מהשנה השנייה לשירותם, עם עדיפות בשכר ללוחמים ולתומכי לחימה. 75% מהתגמול שישולם לחיילים ייכנס לקרן להשכלה גבוהה עבורם, והם יוכלו להשתמש בקרן בלימודים במוסדות להשכלה גבוהה ובמכינות קדם-אקדמיות. מחיר הצעת החוק מוערך בכ- 2 מיליארד שקלים לשנה. נכון לעכשיו עדיין מתנהל משא ומתן בין ברוורמן למשרד האוצר לגבי אישור ההצעה.

עוד בנושא:

גם בירושלים: שנת לימודים חינם לחיילים משוחררים
הח"כים לא אישרו ההטבות לחיילים בפריפריה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עדכון ראשון: 20:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully