וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן "מנוע ביטחונית" וייכנס לישראל "לחודשיים"

ניר יהב

16.1.2012 / 20:18

ישראל העניקה לאבו מאזן היתר תנועה זמני האוסר עליו לנהוג ברכב ברחבי המדינה וללון בה. ח"כ אחמד טיבי: "אחר כך נתניהו בוכה למה הוא מסרב להיפגש איתו ברמאללה"

"מנוע ביטחונית"? כחלק מצעדי הענישה נגד יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, העניקה לו ישראל היתר תנועה חדש המוגבל לחודשיים בלבד והוא מוגדר שם כמנוע ביטחונית. ההיתר החדש שהונפק לאבו מאזן ב-1 בינואר 2012 תקף עד 1 במרץ 2012 בלבד. בצד ההיתר נכתב כי אבו מאזן אינו רשאי לנהוג ברכב במדינת ישראל ואינו רשאי ללון בה. בעברית, אנגלית וערבית נכתב עוד כי האישור בתוקף "למרות מניעה ביטחונית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אינו רשאי לנהוג ברכב במדינת ישראל ואינו רשאי ללון בה". היתר התנועה של אבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), ידידו של אבו מאזן שפרסם את היתר הכניסה בעמוד הפייסבוק שלו, כתב: "השלטונות הישראלים מגבירים את צעדי הענישה שלהם נגד יו"ר הרשות אבו מאזן. זו תמונה של היתר התנועה של אבו מאזן המוגבל לחודשיים בלבד 'למרות שהוא מנוע ביטחונית'. כפי הנראה הדבר נעשה בשל פנייתו של אבו מאזן לאו"ם. נתניהו מתכנן לנקוט בצעדים נוספים נגד אבו מאזן ואחרי זה הוא בוכה 'למה הוא מסרב להיפגש איתי ברמאללה?'.

ובעוד ישראל מענישה, בחמאס מעניקים לאבו מאזן מחוות. ביום שבת הודיע ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, כי ביתו של יו"ר הרשות יועבר לשליטת ארגון פתח כמחווה של רצון טוב מצד חמאס. בתום פגישה שקיים עם ראשי פתח ברצועה אמר אבו מאזן כי עם השתלטותו של חמאס על רצועת עזה ב-2007, השתלטו חמושים מטעם הארגון גם על ביתו של אבו מאזן שבעיר עזה. "ביום או יומיים הקרובים צפוי חמאס להעביר את השליטה על הבית לידינו", אמר בכיר פתח בעזה.

בכיר פתח ברצועה, עבדאללה אבו סמהדאנה, שנכח בפגישה עם הניה אמר כי ראש ממשלת חמאס "הוא זה שהציע להעביר לידי פתח את מפתחות הבית של אבו מאזן ואף הבטיח לבחון אפשרות לפנות את יתר המבנים שהיו שייכים לארגון פתח". אבו סמהדאנה אמר כי האירוע שקרה בשבוע שעבר, שבו חמאס לא אפשר לאנשי פתח מהגדה להיכנס לרצועה, "לא יחזור שוב". הוא הוסיף ואמר כי השבוע הקרוב צפוי להיות שבוע "מכריע" בכל הנוגע לשיחות הפיוס בין חמאס לפתח: "הדיאלוג הוא הבסיס והחלופה היחידה שבאמצעותה ניתן להתגבר על כל המכשולים שעלולים לצוץ". הוא הוסיף ואמר כי ייתכן ומנהיגי פתח שנמלטו מעזה ב-2007 יוכלו לשוב אליה. "יש הסתייגות מכמה שמות אבל אין לחמאס התנגדות לכך", הוסיף.

עוד בנושא:
"הקונגרס קיצץ בשליש את הסיוע הכספי לפלסטינים"
אבו מאזן נפגש עם המחבלת ששוחררה, אמנה מונא
סנונית ראשונה? אבו מאזן הניף את דגל פלסטין באונסק"ו

לפנייה לכתב:
nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully