וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ארה"ב ערוכה מבעבר ל"אפשרות אחרת" באירן

פנחס וולף

16.1.2012 / 16:02

שר הביטחון התייחס לשיתוף הפעולה עם וושינגטון במאמץ למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. על ביטול התרגיל המשותף עם צבא ארה"ב: "נדחה כדי להתארגן לתרגיל טוב יותר"

הממשל האמריקאי הנוכחי, גם בסנקציות וגם בהתארגנות לאפשרויות אחרות כדי לטפל בגרעין האירני – פועל יותר מבעבר: כך הבהיר היום (שני) שר הביטחון, אהוד ברק, בדיון בוועדת חוץ וביטחון. ברק התייחס למערכת היחסים בין ירושלים לוושינגטון בעניין המאמצים למניעת התחמשותה של אירן בנשק גרעיני, ואמר: "הממשל הזה, גם בסנקציות וגם בהתארגנות למכלול האפשרויות האחר שעשוי לעלות על הפרק – הממשל הזה פועל יותר מבעבר".

מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה ושר הביטחון אהוד ברק במשרד הביטחון, תל אביב. אוקטובר 2011.. משרד הביטחון
"הממשל הזה פועל יותר מבעבר". ברק עם שר ההגנה האמריקאי פנטה/משרד הביטחון

בדבריו התייחס גם לביטולו של תרגיל ההגנה האווירית המשותף לצה"ל ולצבא ארצות הברית, וביקש להכחיש את הדיווחים לפיהם התרגיל בוטל בשל הרצון להפיג במעט את המתיחות בין וושינגטון לטהרן. בתגובה הישראלית הרשמית הראשונה לביטול התרגיל אמר ברק כי "מזה חודש ימים אנחנו במגעים עם הפנטגון לגבי דחיית התרגיל המשותף. זה דבר שלא מוכר, נעשה בתיאום. הגענו למסקנה שנכון לדחות אותו כדי לאפשר להתארגן לתרגיל יותר טוב. הפרסומים על כך, בחלקן, לא נכונות. התרגיל ייצא לפועל בחצי השני של השנה, כנדבך נוסף ליחסים בינינו לבין ארצות הברית".

מה גרם לביטול התרגיל?

אתמול דווח על ביטול התרגיל המשותף, פרסום שגרר אחריו השערות רבות באשר לסיבה שעומדת מאחורי השינוי. "נודע לנו בסוף השבוע האחרון על ביטול תרגיל ההגנה האווירית וקיבלנו את ההודעה בתדהמה", אתמול גורם ביטחוני בכיר בשיחה סגורה. לדבריו, "לא בעיות תקציב הן אלו שגרמו לביטול התרגיל". בקרב גורמים ביטחוניים שונים קיימת חוסר הסכמה האם נדחה התרגיל או שמא בוטל, וכן על הסיבות לכך. כך למשל, בניגוד לטענות הקודמות שצוינו לעיל, אמר גורם ביטחוני בכיר כי בשבוע הקרוב הייתה אמורה להתפרסם הודעה משותפת למשרד הביטחון ומשרד ההגנה האמריקאי על דחיית התרגיל. הגורם הבכיר הסביר שסיבות ההחלטה טרם הובהרו, אך כפי הנראה מדובר בבעיות תקציב של צה"ל.

"מדובר בתרגיל שמתבצע אחת לשנתיים ואין צורך לדבר על חשיבותו", אמר הגורם. "השנה זה אמור היה להיות גדול תרגילי ההגנה האווירית שנעשו אי פעם בעולם, וההכנות אליו החלו לפני כשנתיים. לא מבטלים תרגיל מהסוג הזה בשל בעיות תקציב". גורם נוסף שלל את ההשערה כי מדובר בהחלטה אמריקאית על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לאירן.

עוד בנושא
גורם ביטחוני: ”התרגיל עם ארה”ב בוטל - ולא בגלל התקציב”
דיווח: ”ארה”ב נערכת לתקיפה ישראלית באירן”
נתניהו: ”הסנקציות נגד אירן לא משפיעות”

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully