וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה והבלבול: בכמה רשויות לומדים, באחרות לא

ענת שלו ורמי שני

16.1.2012 / 9:25

היעדר המאבטחים והסייעות מביאים לשיבושים למרות ההבטחה שהחינוך לא ייפגע. את חלק מהגנים מפעילים ההורים בעצמם. לחיאני על המניעים לשביתה: "הגענו לנקודה שכבר אי אפשר"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בלבול רב נוצר הבוקר (שני) ברחבי הארץ עם פתיחת השביתה הכללית של הרשויות המקומיות. למרות הודעת משרד החינוך כי הלימודים יתקיימו כרגיל, במספר רשויות בתי הספר אינם פועלים - מאחר והמאבטחים שובתים. עבור ההורים המבולבלים, שאינם יודעים אם לשלוח את ילדיהם ללימודים, הודיעו במשרד החינוך כי פתחו חדר מצב שיספק עדכונים בנוגע ללימודים בבתי ספר במחוז, מספרו 03-6896713.

כדי להצליח לקיים את הלימודים כסדרם, ניתנה הוראה בחלק מהרשויות לכלל המאבטחים להתייצב למקום עבודתם ולכן הלימודים עדיין מתקיימים בתל אביב, חולון, רמת גן וראשון לציון. בחלק מגני הילדים ובמוסדות החינוך המיוחד התנדבו ההורים כסייעים, ולכן גם בהם הלימודים מתנהלים כרגיל. במחוז ירושלים מתקיים יום הלימודים ברוב המוסדות כרגיל, מלבד כחמישה אחוזים מהם. אחוז אחד מגני הילדים במעלה אדומים, להם עדיין לא נמצא תחליף לסייעות, שובתים גם הם. גם במזכרת בתיה לא יתקיימו היום לימודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממשרד החינוך נמסר שברוב חלקי הארץ פועלת מערכת החינוך כסדרה, למעט מספר תיכונים בראשון לציון, ברעננה ובגני ילדים בחיפה. נמסר כי ישנן בעיות אבטחה במוסדות חינוך בפרדס חנה, טבעון ובקציר אך הבעיות הללו נמצאות בטיפול, והמשטרה היא שתאבטח את המוסדות. "סך הכל, הניסיון ליצור בלבול אינו נכון", מסרו במשרד החינוך והוסיפו כי "למעט מספר בעיות נקודתיות, בכל בתי הספר וגני הילדים ברחבי הארץ מתקיימים הלימודים".

באשר לדרום הארץ, מערכת החינוך פועלת כסדרה בקריית גת, נתיבות, ערד, אילת, ובשיישוב לקיה. ביישובים באשדוד, אשקלון, שדרות, ירוחם, מצפה רמון, כסייפה, ערערה, תל שבע פועלת מערכת החינוך כסדרה למעט הגנים בשל שביתת הסייעות, בחלקם הגיעו ההורים לסייע ולכן הם נותרו פתוחים. באופקים, רהט וחורה פועלים בתי הספר אך הגנים סגורים. בבאר שבע מערכת החינוך פועלת כסדרה ורוב הגנים פתוחים. כל מוסדות החינוך המיוחד בשביתה, ויישובי המועצות האזוריות אינם שובתים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"פערים מטורפים במדינה"

בתוך כך התייחסו הבוקר בתוכנית "הכל דיבורים" בגלי צה"ל ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, ראש המועצה האזורית רמת נגב ויושב ראש מרכז המועצות הציבורית, שמואל ריפמן, להחלטה לפתוח בשביתה. לחיאני אמר כי "הממשלה החליטה להכפיל את מחירי המים, ולקחת את זה לטובת מיסים. במדינה ישנם פערים מטורפים. כשמשפחה מרוויחה 5,000 שקלים בחודש לוקחים לה עשרה אחוזים מהמשכורת. הגענו לנקודה שדי, מספיק. אי אפשר". לחיאני הוסיף כי "מבחינתי, עד שמחיר המים לא יורד, אני לא מפסיק". עוד אמר ראש העירייה כי "עוד שנה יש בחירות ומי שישלם את המחיר זה אנחנו. אתה יודע מה עבור ראש עיר לפגוש תושב שאומר לך שהוא מתלבט אם לעשות מקלחת או לא"?

ריפמן, אמר כי המועצות האזוריות החליטו שהן מצטרפות למאבק השלטון המקומי וכי אסור לערב את מערכת הלימודים בשביתה. הוא אמר כי "יצאנו נגד החקיקה הפופוליסטית, שהן אובדן הכנסות של מאה מיליון שקל. מחינו נגד הפיטורים, יצאנו נגד מחיר המים ונגד ההסדר של מפעל הפיס". הוא הוסיף כי "החשבת הכללית עלתה על עץ גבוה מדי. אני מוכרך להגיד שבתוך התהליך גם היו חילוקי דעות בינינו לבין אנשי השלטון המקומי אבל בסופו של דבר אנחנו מתיישרים עם עמדתם".

שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו”חות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully