וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי ל-24 אלף מסתננים: ח"כים סיירו בסהרונים

רמי שני

16.1.2012 / 3:08

מהנתונים שהוצגו לחברי הכנסת עולה כי קרוב ל-17 אלף מסתננים נכנסנו מגבול מצרים בשנה האחרונה. "יש מאות אלפים של אנשים שישראל עבורם היא חלום להתיישב בה" אמר יו"ר הכנסת

ההתקדמות בבניית הגדר לאורך הגבול עם מצרים לא הביאה בשלב זה לירידה במספר המסתננים הנכנסים לשטח ישראל, כך התברר אמש (ראשון) בביקורם של חברי ועדת הכנסת לעניין העובדים הזרים, במתקן הכליאה סהרונים הסמוך לקציעות שבנגב. "כל האמצעים שהבאנו בשבוע האחרון לכלל חקיקה, אינם יכולים לתת מענה אפקטיבי לאותם אנשים שכבר הסתננו לישראל" הבהיר יושב הכנסת רובי ריבלין, שהגיע לביקור עם חברי הוועדה.

מהנתונים שהוצגו לחברי הוועדה עולה, כי בשנת 2011 נכנסו לשטח ישראל קרוב ל-17 אלף מסתננים, לעומת קצת יותר מ-5300 לפני כשלוש שנים. עוד עולה מהנתונים, כי מספר המסתננים הממוצע הנכנסים לשטח ישראל מתקרב ל-2000 ובשירות בתי הסוהר לא מוציאים מכלל אפשרות, שמספר המסתננים יגיע ל-24 אלף בשנה. בישראל נמצאים עתה לפחות 60 אלף מסתננים.

"החלטת הממשלה היא שגויה"

סיורם של חברי הוועדה במתקן הכליאה, נועד לעמוד על התנאים השוררים במקום, לאור ההחלטה שהתקבלה בכנסת לאפשר כליאת מסתננים למשך שלוש שנים, ללא משפט. אנשי הוועדה שמעו סקירות מפי נציב שירות בתי הסוהר בדרום, גונדר נזים סביתי ומפי מפקד המתקן, גונדר משנה שמעון ביבס. לדברי השניים, בשנה שעברה היו רק ארבעה ניסיונות בריחה מהכלא, ורק שניים מהם ניסיונות מוצלחים. כמו כן 22 מסתננים ניסו לשלוח יד בנפשם. באשר למצב הרפואי של המסתננים הסבירו גונדר סביתי וגונדר משנה ביבס, כי 177 מסתננים שהצליחו לחדור לארץ ונכלאו, אובחנו כחולי מלריה ו-85 מהכלואים חולים בשחפת. הם סיפרו גם, כי לפחות סוהר אחד נדבק לפני מספר שנים במחלה, אך היא הוגדרה אצלו כרדומה.

חברי הוועדה נפגשו עם השוהים במתקן ועמדו מקרוב על מצבם ועל התנאים הניתנים להם, לאחר בואם ובזמן שהייתם: "זה אומנם מתקן שהיה זמני, אבל זה מתקן שבו אנשים נמצאים בהסגר" הבהיר ריבלין. יו"ר הועדה, ח"כ הורוביץ אמר, כי החלטת הממשלה בעניין הארכת משך הכליאה לשלוש שנים, היא שגויה: "נשקפת סכנה לאנשים שמגיעים לארץ בגלל מה שקורה בארצותיהם ולא ניתן להחזירם לארצות אלה. אסור לכלוא אותם ליותר משלושה חודשים. עכשיו יש פה אלפיים איש והדבר קשה מאוד. אני רק משאיר לדמיון לשער מה יהיה פה כשיהיו הרבה יותר אנשים. החלטת הממשלה היא שגויה. הכיוון שבו היא הולכת לא יפתור את הבעיה אלא רק תחמיר אותה".

בסיכום הביקור אמר יו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, כי נציב הפליטים של האו"ם הביע סיפוק מהנעשה במקום, אולם ישראל תצטרך להתמודד עם הבעיה ההולכת ומחריפה של מסתננים הנכנסים לשטח הארץ. הוא הודה שבשלב זה אין חלופה אחרת ויש לסיים את בניית המכשול ולמנוע מהנתפסים לצאת לחופשי אחרי זמן קצר. "יש מאות אלפים של אנשים שישראל עבורם היא חלום להתיישב בה. יש לנו כבר עכשיו חברה בישראל, שאנחנו מתקשים להתמודד עם הצרכים שלה" אמר ריבלין והוסיף כי הוא לא רואה בשלב זה סיוע מצרי בהפסקת זרם הפליטים לפחות עד לבחירת נשיא. לדבריו, נבחנת ברצינות הצעה של ח"כ ניצן הורוביץ, לשלב את המסתננים מחפשי העבודה במקומם של חלק מהעובדים הזרים.

עוד בנושא:
חוק המסתננים אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית
חוק המסתננים - ארגוני הסיוע חרדים לפליטים
שיא חדש: כ-3,000 מסתננים חצו את הגבול בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully