וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חברתית? שכר הח"כים יעלה בכשלושה אחוזים

פנחס וולף

15.1.2012 / 19:31

חברי הכנסת יזכו לתוספת בשכרם, שתחול רטרואקטיבית על תלושיהם עוד מינואר בשנה שעברה. "בעקבות שיפור במצב הכלכלי יש לתקן את שכרם שנשחק", נכתב בדו"ח ועדה שבחנה תנאיהם

שכר חברי הכנסת יועלה ב- 3.3%, בהתאם לעליית השכר הממוצע במשק – כך תחליט ועדת הכנסת, לאור המלצותיה של ועדת גרונאו לקביעת שכר ותנאי חברי הכנסת, שפורסמו היום (ראשון). תוספת השכר תחול באופן רטרואקטיבי החל מינואר 2011. יצויין כי בניגוד לשכרם של נושאי משרה אחרים כגון נשיא המדינה, שרים, סגני שרים ונושאי משרה שיפוטית, שכרם של חברי הכנסת לא עודכן משנת 2009 בשל המשבר הכלכלי במשק ששרר באותה עת.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין פנה בעניין ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), וביקש ממנו להעלות את המלצת גרונאו על סדר יומה של הוועדה בראשה עומד לוין. המלצות ועדת גרונאו הוגשו ביולי האחרון, לקראת דיון שאמור היה להתקיים החודש בנושא. "לאחרונה חזרה ודנה הוועדה הציבורית בשיטה הראויה לעדכון שכר חברי הכנסת", נכתב בהמלצות הוועדה. "הוועדה החליטה שבעקבות השיפור במצב הכלכלי והתחדשות הצמיחה יש לתקן את שכר חברי הכנסת שנשחק באופן ריאלי בשנים האחרונות".

עוד נכתב כי "הוועדה ממליצה כי שכר חברי הכנסת יעודכן, תוך התחשבות באי העדכון בשנת 2009. מאחר ועדכון השכר בשנת 2009 היה אמור להיות בשיעור של 3.3%, מומלץ ששכר הח"כים יעודכן בשיעור זה כעת".

עוד בנושא:
יתנו, יקבלו: מענקים למצטיינים במשרד ראש הממשלה
הכנסת תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד על המחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully